reklama

Krásy Slovenska - Kľak

Dnes bol krásny jesenný deň, teplo a slnečno. Naplánovala som si túru na Kľak. Je to taká moja srdcovka. Chodím tam dosť často v rôznych ročných obdobiach, tento rok je to zrejme predposledná moja kľakovka, chcela by som, samozrejme ak počasie dovolí, tento rok si urobiť zimný výstup, ktorý sa pre moju zaneprázdnenosť vlani nevydaril. Ale aj tento jesenný bol očarujúci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Kľak (1 351,6 m n. m.[1])je výrazný hôľnato-skalnatý vrchol na hlavnom hrebeni južnej časti Lúčanskej Malej Fatry. Vrchol Kľaku je výborný vyhliadkový bod s kruhovým výhľadom na všetky okolité pohoria. Vďaka nezameniteľnému vzhľadu je vrch rozpoznateľný a viditeľný od Rajeckých Teplíc až po Bystričany. Na vrchole je umiestnený kríž, pri ktorom sa konajú časté organizované stretnutia turistov. /Wikipédia/

Obrázok blogu

Naša cesta viedla z Fačkovského sedla, sedlo vytvára hranicu medzi malou Fatrou a Strážovskými vrchmi. Vo Fačkovskom sedle je aj lyžiarske stredisko s vlekmi a umelým zasnežovaním.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je tu vytvorené aj dosť veľké parkovisko, takže parkovanie je tu bezproblémové.

Obrázok blogu

Z Fačkovského sedla sme sa vydali na križovatku ciest Staré cesty a odtiaľ sme pokračovali žltou turistickou značkou serpentínami na Reváň. Bola to najnáročnejšia časť cesty, terén bol mokrý rozbahnený, dosť sa šmýkalo, ale to mi nebránilo aby som nezastala a neodfotila pár pekných záberov.

V zmiešaných lesoch Kľaku dominuje buk, potom jedľa, smrek, javor horský a jarabina. V rezervácii sa vyskytuje mnoho chránených druhov rastlín, ako horec Clusiov, soldanelka karpatská, kortúza Matthiolova, ľalia zlatohlavá, vemenník dvojlistý, jelení jazyk celistvolistý a i. V roku 1813 tu zbieral, skúmal a pozoroval rastliny významný švédsky botanik Göran Wahlenberg. Z dravého vtáctva sa tu vyskytuje sokol myšiar a orol skalný. /Wikipédia/

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na Reváňskom sedle sme trocha posedeli, odpočinuli

Obrázok blogu

Pokračovali sme ďalej smerom na vrchol. Cesta už bola poznateľne lepšia a čím sme stúpali vyššie, tým bolo na stromoch už menej lístia, sem tam sa nám vo výhľade objavil aj cieľ našej cesty

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od južného svahu Kľaku začína Národná prírodná rezervácia s rovnomenným názvom.

Asi tak 10 minút pod vrcholom sa ocitneme na križovatke, kde pokračujeme už po zelenej turistickej značke.

Obrázok blogu

Vrchol Kľaku je už vo výhľade.

Obrázok blogu

Výhľad sa taktiež začína otvárať, z vrcholu vidieť na všetky strany, samozrejme pri dobrej viditeľnosti.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nachádza sa tu tiež veľký kovový dvojkríž, ktorý je cieľom vrcholových fotografií.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Vrchol Kľak, jednotlivé výhľady, bola to nádherná túra za krásami Slovenska.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu