reklama

Obyčajné slovo

Také obyčajné slovo prepáč. Mali by sme ho používať keď sa nám zdá, že sme niekomu spôsobili neprávom žiaľ, či smútok, alebo urazili. Každý sme omylný,. niečo čo v tom momente vyzerá tak, že máme svoju pravdu, časom tak nie je. Určité situácie,. či veci sa vyjasnia a naša pravda už nie je tou pravdou o ktorej sme boli presvedčený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je to obyčajné slovo a predsa neobyčajné. Neobyčajné v tom, že ním môžeme zmeniť tú trpkú príchuť u druhého na sladkú. Že dáme tomu druhému šancu aby nám odpustil. Že si ho natoľko vážime, že dokážeme priznať svoj omyl, je len na ňom, či dokáže odpustiť a zabudnúť.

Je to všetko o človeku, či si to dokáže priznať a ospravedlniť sa. Alebo i napriek tomu, že si je toho vedomí že chybil, nedokáže to otvorene priznať, trvá tvrdohlavo na svojej pravde.

Páčila sa mi jedna mamička ktorá už malé dieťa viedla k tomu používať toto neobyčajné slovíčko. Keď robil zle tak mu dohovárala, že zarmútil mamičku a ten malý drobec ju objal slovami mamička prepáč. Vychováva to dieťa príkladom, ani jej nerobí problém dieťaťu povedať prepáč, ukázať to že ani dospelý nemá vždy pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorí sa, ohýbaj ma mamko, pokiaľ som ja Janko. Neviem či to je tým, že niektorých menej ohýbali, neviedli k čestnosti a úprimnosti, neučili používať slová prepáč a ďakujem, alebo je to povaha človeka, ktorá sa výchovou iba obrusuje, ale nemení. Či je to vplyv dnešnej doby, hľadieť len na seba a svoje dobro, vidieť len seba a svoju pravdu. Slovo prepáč a aj to ďakujem, sa vytráca z nášho slovníka, škoda. Aj pre toho, kto ho nevie, či nechce vysloviť, aj pre toho kto by mal to úprimné slovo prijať.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 555x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu