reklama

Čo s tým...

Občas sa mi stáva, že nakúpim toho viac ako spotrebujem, napĺňam tým mrazničku. Alebo kúpim určitú potravinu a dostanem chuť na niečo úplne iné. Ale to je asi všade tak. Aj v dávnejšej minulosti sa mi občas stalo, že chlieb zostal tvrdší, nie nesplesnivel tak rýchlo ako tie terajšie chleby a pečivá, ale už tak nechutil. Tak som si spomenula na staršie recepty spracovania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ten môj je tiež trojdňový a tak som rozmýšľala ako ho upraviť aby bol aj chutný na raňajky či obed. Popíšem pár receptov, určite v každej domácnosti sa nájdu zvyšky, ktoré sa dajú spracovať.

Starší chlieb, čo s ním?

Chlieb vo vajíčku, to je asi to najjednoduchšie.

Pokrájané krajce chleba poobraciame vo vajíčku, v ktorom sme rozšľahali mlieko a soľ, opečieme z oboch strán na panvici. Keď je ešte teplé môžeme posypať strúhaným syrom.

Hrianky

Zrejme tiež všetci poznáme. Opečieme chlieb na panvici, potrieme cesnakom. Na vylepšenie tiež môžeme dať na vrch praženicu. /je nekonečné množstvo variant/

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hrianky s paštétou

Z krajca chleba vyrežeme striedku v jednom kuse. Kôrku dáme na panvicu do nej nalejeme trochu z rozšľahaného vajíčka. Medzitým striedku natrieme paštétou a vložíme do kôrky s natretou stranou do vajíčka. Otočíme a opražíme aj z druhej strany. Jedno vajíčko je asi tak na 2-3 krajce chleba.

K obedu môžeme tiež spracovať starší chlieb.

Žemlovka z chleba.

Zrežeme z neho kôrku a takto upravený poukladáme na dno vymazaného pekáča. Potom dáme vrstvu nakrájaných jabĺk, posypeme cukrom a škoricou a zas navrstvíme chlieb. Zalejeme s osladenou sladkou smotanou a na vrch nastrúhame pomarančovú kôru. Celé pofrkáme bielym vínom /bez toho to nie je ono/ a necháme zapiecť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite je veľké množstvo rôznych receptov, mňa teraz napadli tieto, na budúce popíšem zas iné spracovania z kuchynských zásob.

Schválne som nepísala koľko toho chleba potrebujeme, je to individuálne, koľko máme nazvyš.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu