reklama

Chcela som postaviť snehuliaka

Sneh, sneh, všade na celom Slovensku ho nasypalo. Kalamita v doprave, zrejme nádielka zas ako každý rok zaskočila cestárov. Nie sú odpratané chodníky, šmýka sa, meškajú spoje. Nechápem však, čo je na tom také divné a výnimočné cez zimu. Aj ja každý deň čistím auto, keď mi vyjde čas tak odhŕňam sneh aj mimo službu pred vchodom. Je predsa zima a k tej zime sneh aj patrí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Aj v minulosti sme mali snehové nádielky, akosi sme menej „frfľali", či sme boli menej pohodlný? Pamätám si, že ako dieťa som robila s kamarátkami tunel pod snehom na dvore u babky. Stavali sme snehuliakov, chodili sme sa sánkovať, chlapci nás vyguľovali.

Prišli sme domov zamrznutí, babka urobila čaj, natrela chlieb s domácim maslom a roztápali sme sa pri teplom sporáku. Krásne spomienky.

Aj moje deti si ešte užívali snehu a zimy. Keď ho bolo pomenej, tak si na ten svoj kopček z okolia nanosili sneh, aby sa mohli púšťať na sánkach. Bolo vonku živo, tešili sa z neho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz tých detí vonku vidieť veľmi málo, za to je chorôb a rôznych alergií podstatne viac ako v minulosti. Trochu ich ofúkne studený vzduch a už sú choré. Dospelý sa zabudli smiať a deti spontánne sa hrať.

Divná doba, všetko nám vadí, raz je veľmi teplo, potom sucho, alebo veľa prší. Cez zimu nám vadí snehová nádielka.

Nie je to len o počasí, to nezmeníme, akokoľvek by sme chceli. A je to aj dobré lebo každý by chcel niečo iné.

Je veľa vecí okolo nás ktoré by sme mohli zmeniť, ale naučili sme sa len „frfľať" čo všetko je zlé, koľko neprávosti a nespravodlivosti je okolo nás. Konštatujeme, napíšeme, či povieme si, sme znechutení. A túto nechuť, sklamanie, negativizmus, prenášame do svojich rodín, do pracovného kolektívu, do svojho okolia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa ma niekto opýta ako sa mám a odpoviem že dobre, tak sa na mňa pozerá ako na čudáka. Na čudáka s ktorým nie je reč, s ktorým sa nedá rozvíjať rozhovor, lebo dotyčného zaskočím svojou odpoveďou.

Ano mám sa dobre, teším sa z každého dňa, z maličkostí, aj z tej snehovej nádielky ktorá mi rovnako komplikuje život ako všetkým navôkol. Pozerám sa na ňu inými očami, je krásne všetko biele, nádherná námraza na stromoch.

Som relatívne zdravá, nesužujú ma choroby. Mám strechu nad hlavou, prácu, priateľov, rodinu. Spája nás niečo iné, ako spoločné lamentovanie, pomáhame si vzájomne.

Nie že by som si nevedela predstaviť lepší, krajší život, vedela. Ale kvôli svojim predstavám predsa nebudem zavrhovať a znevažovať to čo mám. Nemám všetko, ale aj to je pozitívne, lebo sa mám o čo snažiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mala som chuť postaviť si snehuliaka, bol by asi jediný v širokom okolí, odolala som. Zrejme by to veľa ľudí nepochopilo...

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu