reklama

Jarné pohľady

Podľa kalendára síce už máme jar, ale počasie tomu nenasvedčuje. Bolo síce aj pár pekných dní, ale prebúdzajúcu sa prírodu miestami prikryla zas biela snehová perina. Príprava na sviatočné chvíle je väčšinou spojené aj s jarný upratovaním v domácnostiach, aby všetko voňalo čistotou, jarou, čistíme, zdobíme. A práve tá prichádzajú jar odkrýva všetko to, čo bolo prikryté pod čistým bielym snehom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pučiace stromy pri cestách majú netradičnú výzdobu, všetko čo vietor dovial, igelity, papier, je na ne smutný pohľad. Tiež aj na zelenejúce sa polia, kde nám vyrastajú plastové fľaše, na prvé fialky medzi vyhodeným odpadom.

Nechápem človeka ktorý odpad vyvezie do hory, pritom prejde okolo kontajnerov ktoré sú na to určené. Ktorý keď vypije nápoj vo svojom luxusnom vyblýskanom aute fľašu jednoducho vyhodí cez okno. Nechápem „turistu“ ktorý otvorenú konzervu hodí za seba.

Môj byt, môj hrad, mám čisto, ale čo je pred dverami, v mojom okolí, to sa ma netýka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doma predsa neodhodím fľašu, ani papier, či ohorok z cigarety, ako by to vyzeralo? Ale vonku? To nie je moje, je to ako keby územie nikoho, tam si to môžem dovoliť.

Čím to je? Stačí pár kilometrov prejsť cez hranice, obzrieť sa okolo seba, aj tam žijú ľudia, aj tam pijú nápoje z plastových fliaš, majú zabalenú desiatu, aj tam majú domový odpad. Majú čisto. Skrášľujú si nielen svoje bývanie, ale aj svoje okolie.

Ako je to u nás? Niekedy mi to tak pripadá, ako keby sme žili na veľkom smetisku ktoré si samy vytvárame s výnimkou čistých voňavých ostrovčekov, veď môj byt, môj hrad.... „Skrášľujeme“ svoje okolie všetkým tým, čo už nepotrebujeme...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Aj toto sú obrázky očakávanej jari, tieto jarné pohľady pripravil „človek“

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu