reklama

Po hradoch 7. Likava

Zrúcaniny Likavského hradu stoja na jednom zo skalnatých štítov Chočských vrchov na pravom brehu Váhu, v chotári obce Likavka v okrese Ružomberok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvá písomná zmienka o hrade je z roku 1315 keď ho dostal ako donáciu majster Doncs od Karola Róberta. On dal hrad do poriadku a dal ho rozšíriť. Hrad mal strážiť priechod cez Váh pri Ružomberku a významnú cestu z Považia na Oravu a do Poľska.

Obrázok blogu

Od konca 14. storočia ho do užívania dostávali liptovskí župani, bol v držbe viacerých významných rodov, najmä Hunyadyovcov, Illésházyovcov a Thökölyovcov.

Po potlačení Thőkőlyho povstania v roku 1670 pripadli aj s hradom eráru. Vtedy tu bolo ubytované vojsko a slúžil ako župná väznica. Hrad bol začiatkom 18. storočia dejiskom bojov stavovských povstaní medzi rákocziovskými a cisárskymi vojskami, ktoré ho v jeseni 1707 dobyli a na rozkaz Františka Rakócziho II. zničili.
Hrad je od 80tych rokov 20.storočia upravovaný a v súčasnosti nesie stopy po viacerých prístupoch rekonštrukcie tejto ešte donedávna zachovalej pamiatky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V súčasnosti je v správe Liptovského múzea v Hunyadyho bašte je zriadená stála expozícia dejín hradu. Práve kvôli rozsiahlej rekonštrukcii hradu je otvorená len Hunyadyho bašta a časť nádvoria hradu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z Likavy, zo zámku,
junák väzeň hľadí:
či Tatra už kopnie?
Či sa háj už mladí?

Výhľady do okolia z tohto hradu práve kvôli rekonštrukcii neboli takmer žiadne, tak som ešte ešte urobila pár fotografií a obišla som hrad aspoň z vonkajšej strany.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V skale ma zaujal otvor, ako keby si odtiaľto niekto odniesol kamenné srdce, ktovie...

Rada by som si tento hrad raz obzrela celý možno raz....

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu