reklama

Z Chopku na Ďumbier

Aj keď som už staršia veková kategória, ešte veľa vecí som nevidela, nepochodila. Ale chcem a pokiaľ mi zdravie a počasie dovolí,  tak určite ešte na veľa pekných miest pôjdem. Takým jedným mojim cieľom bolo vyjsť na Chopok a Ďumbier v Nízkych Tatrách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Prišiel deň „D“ a počasie tiež na počudovanie vyšlo a ja som sa presúvala lanovkami z Bielej púte na Koliesko, z Kolieska pozemnou lanovkou a Priehybu a odtiaľ už kabinkovou lanovkou na Chopok.

Obrázok blogu

Chopok s 2023,6 m je tretí najvyšší vrchol Nízkych Tatier. Leží v ich hlavnom hrebeni v geomorfologickom podcelku Ďumbierske Tatry medzi vrcholmi Dereše a Ďumbier. /wikipédia/

Moja predstava Chopku bola veľmi odlišná od skutočnosti, jeho vrchol mi pripadal tak ako keby tam doviezli za nákladné autá skál a vysypali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Pod Chopkom je Kamenná chata ale ja som si svoju rannú kávu dala v Rotunde, v reštaurácii s kruhovým výhľadom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Cestou na vrchol Chopku ma vítali kamenný mužíci.

Kamenný mužíci sú jedným z najstarších druhov značenia ciest. Presnejšie povedané je to druh turistického značenia, ktoré je väčšinou neoficiálnym, doplnkovým značením tvoreným samotnými turistami. Tu však myslím nenapĺňali svoj účel.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrchol nie je označený krížom ale tabuľou, za pekného počasia bolo veľa turistov na vrchole tak som radšej fotoaparát zamierila na okolie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Červeným turistickým značením ktoré vedie po hrebeni Nízkych Tatier a je súčasťou turistickej magistrály - Cesty hrdinov SNP sa púšťam smerom k Ďumbieru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďumbier je najvyšší vrch Nízkych Tatier, ktorý má výšku 2 043,4 m n. m. a nachádza sa v hlavnom hrebeni medzi Krúpovou hoľou (1 927,5 m n. m.) a Králičkou (1 785 m n. m.). Z vrcholu Ďumbiera je veľmi dobrý veľký kruhový rozhľad na prakticky všetky pohoria stredného a severného Slovenska. /wikipédia/

Cestička ako keby vydláždená kameňmi, je ťažké si predstaviť čo to muselo dať námahy urobiť tento „chodník“ zrejme len ručne a bez pomoci mechanizmov..

Obrázok blogu

Z Chopku chodník viedol smerom dolu pár výškových metrov, a boli pekné výhľady do okolia.

Obrázok blogu

V okolí chodníka sú okrem výhľadov aj zaujímavé skalné výtvory.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z Demänovského sedla začína stúpanie do Krupovskeho sedla a odtiaľ na vrchol Ďumbiera.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrchol Ďumbiera je plne obsadený, Mladý, starší, deti veď je pekný deň, tento rok počasie veľmi neprialo výletom. Ale ten dnešok bol výnimočný, modrá obloha, nádherné výhľady, splnila som si taký svoj malý cieľ.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tak už ma čaká len cesta späť, k lanovke, dúfam že sa sem ešte vrátim niekedy.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu