reklama

Po hradoch - 12. Revište

Je sobota a čas na plnenie môjho ďalšieho cieľa v okolí rieky Hron. Prvým zastavením je Revištské Podzámčie, nad ktorým sa vypína zrúcanina hradu Revište. Ešte som nezastavovala v týchto končinách, vždy keď som išla okolo som si tak hovorila, že raz si nájdem čas a pochodím aj tento kút Slovenska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Môj východzí bod je parkovisko pri reštaurácii pod Hradom. Už odtiaľto je výhľad na hrad.

Obrázok blogu

Nedalo mi, aby som nezašla k rieke Hron ktorá preteká okrajom dediny.

Obrázok blogu

Zasneženou cestou som prešla k parkovisku pod hradom.

Obrázok blogu

Od parkoviska sa prechádza na náučný chodník nazvaný „Majitelia hradu Revište“ s informačnými tabuľami. Na týchto tabuliach sa popisuje história majiteľov hradu Revište, od Ondreja II. až po Dóczyovcov, po ich vymretí sa hrad znova stáva kráľovskym majetkom.

Obrázok blogu

Celou cestou ma sprevádzal žblnkot potôčika.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Topiaci sa ľad vytvára čarovné útvary.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od mostíka cez potok je to už len kúsok k vstupnej bráne hradu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hrad Revište je zrúcanina gotického hradu ležiaca na katastrálnom území mesta Žarnovica (mestská časť Revištské Podzámčie) v okrese Žarnovica v Banskobystrickom kraji Nachádza sa na okraji zalesneného zrázu na pravom brehu rieky Hron /wikipédia/

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hrad poškodený počas povstania Imricha Thökölyho po opravení slúžil ako ubytovňa vojakov. Po ich odchode hrad pustol a v 19. storočí bol iba ruinou.

Na záchranu hradu vzniklo združenie v apríli 2011 a už v auguste sa konala prvá brigáda.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z hradu sú pekné vyhliadky do okolia

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A už iné nezostáva len sa vrátiť rovnakou cestičkou späť.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu