reklama

Bábuš

Kráčam k penziónu, vždy keď sa tam vyberiem cítim úzkosť, smútok. Rôzne osudy, ležiaci ako aj mobilní obyvatelia, so smútkom v očiach. Pred pár rokmi to boli ľudia plný života, túžob, snov dnes čakajúci, čakajúci na...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Na niekoho kto sa objaví vo dverách, na záujem, pohladenie, úsmev, blízkeho človeka, na spánok ktorý im dovolí snívať o rodine, deťoch, vnúčatách, pravnúčatách, dávnych priateľoch. Niektorí snívajú už aj s otvorenými očami, nerozlišujúc predstavu od skutočnosti.

Majú opateru, pravidelnú stravu, zdravotný dohľad, ale je to všetko čo starý človek potrebuje? Za všetko hovoria tie smutné, čakajúce oči.

Poobedná siesta a moja bábuška, ako ju volám, leží na posteli hľadiac neprítomne pred seba. Ktovie kade sa jej myšlienky túlajú. Pozrie na mňa, ale nevie ma zaradiť, nevie si spomenúť kto som, až keď ju oslovím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten pohľad sa zmení, z očí jej žiari radosť, šťastie, spoznáva ma.

Priniesla som pre ňu vlastnoručne vyrobenú vianočnú ikebanu zo živých vetvičiek, aby pocítila vôňu Vianoc. Vidieť, ako sa z nej teší. Sadnem si pri ňu, pýta sa na deti, ako sa majú, či sú zdravý. Jej apatia je preč, má svetlú chvíľu, spomína si na sviatky ktoré sme trávili spolu, tradičný mrežovník, na medové krížiky ktoré nám vždy natrela prstom na čelo.

Nedokážem sa pri nej dlho zdržať, je mi veľmi smutno, z toho, ako z človeka vypŕcha energia, život a stáva sa závislým na pomoci druhých, jediné čo mu zostáva sú spomienky.

Tie svetlé chvíle však prinášajú aj bolesť, uvedomenie si toho, že sa z nich stali tí čakajúci so smutnými očami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sa s ňou lúčim s prísľubom, že ešte do Vianoc prídem, ale prekvapila otázkou či žijem s niekým. Nie, nie, som sama babuš. Ona mi tak hladí ruku a hovorí, keď sa ti dá, prosím ťa, nebuď sama.

O svokrách kolujú rôzne negatívne vtipy, Moja, aj keď mi je to už veľmi dávno ex svokra, je však tým najlepším človekom ktorého poznám. Je to tá moja zlatá bábuš, ktorá mi veľa v živote dala a aj dáva.

Chcem vám všetkým popriať šťastné a veselé sviatky v kruhu najbližších, aby nikto nezostal sám.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu