reklama

Náučný chodník Janka Miklasa okolo Krasína.

Náučný chodník okolo Krasína vznikol v 90. rokoch 20. storočia. Budovali ho ochrancovia prírody v Dolnej Súči na čele s Jankom Miklasom. Ich dielo však bolo zakrátko zničené.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Až v roku 2014 sa začal tento náučný chodník obnovovať prispením viacerých inštitúcií ako aj dobrovoľníkov. Vznikol „Náučný chodník Janka Miklasa okolo Krasína“.

Už v minulosti ma upútal pohľad na tento výpencový dvojvrchol Krasína nad obcou Dolná Súča a keď som sa dočítala, že je tam náučný chodník, viac mi k tomu nebolo treba. Tiež som plánovala si prezrieť zvyšky Súčanskeho hradu.

Počasie príjemne jesenné, dobrá viditeľnosť, ideálny čas na takýto kratší výlet.

Náučný chodník začína informačnou tabuľou na malom námestíčku v obci Dolná Súča. Obsahuje životopis zakladateľa tohto náučného chodníka Jána Miklasa. Upútala ma na nej hlavne veta, ktorou sa vyjadruje prepojenie jeho životných lások v epitafe na jeho náhrobku tieto slová hovoria za všetko. „ Po Bohu nám láskou bola príroda a rodina... Nech on žehná každému – kto nás v dobrom spomína...“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náučný chodník má 8 informačných tabúľ a to:

  1. Okolo Krasína

  2. Kapelnícka lavička

  3. Ochranárska

  4. Pod Rysou skalou

  5. Vyhliadka rytierov Podmanických

  6. Lesy, lesy, lesy

  7. Studnička

  8. Pracovňa Dionýza Štúra

Drevené smerovníky ma nasmerovali za spoznávaním tejto lokality.

Obrázok blogu

Uličkou medzi domami vychádzam na lúku obrastenú krovím, listy majú nádych jesene.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad späť na dedinu a vpred na Skalné bralo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Samozrejme medzitým si fotografujem aj jesenné plody.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Objavuje sa Krasín v plnej kráse.

Krasín je 516,2 m vysoký vrch v Bielych Karpatoch. Je súčasťou bradlového pásma. Zákonom chránené územie od roku 1970. V dnešnej dobe súčasť CHKO Biele Karpaty, Územie európskeho významu. Nachádza sa v bezprostrednej blízkosti obce Dolná Súča. Na vrchole sa nachádzajú pozostatky zrúcaniny stredovekého hradu. /zdroj wikipédia/

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Výhľady do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Príjemne padne posedenie na lavičke v tieni stromov.

Obrázok blogu

Predo mnou sfarbené stromy a na lúke jesienky, neklamný znak prichádzajúcej jesene.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zastavujem sa pri studničke ale vody v nej niet.Prichádzam k bralám. Škoda, že slnko svietilo oproti a tie fotografie nie sú celkom ideálne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu kdesi by mali byť pozostatky hradu, nebolo v mojich silách niečo nájsť okrem informačnej tabule.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrcholová daň civilizácii.

Obrázok blogu

Výhľady hradných rytierov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už ma čaká len zostup lesom ešte k jednej vyhliadke a potom zas späť cestičkou do dediny.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Posledná oddychovka pri studničke. Keď to mám celé zhodnotiť, bola to veľmi príjemná a poučná prechádzka. Nenáročná na kondíciu a čas, práve aj kvôli týmto oddychovým zónam je vhodná aj pre rodiny s malými deťmi. A samozrejme aj pre nás seniorov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu