reklama

Rešpekt

Malá vnučka mi položila otázku,  čo znamená rešpekt?  Zrejme  sa s týmto slovom tak často nestretáva, nepozná jeho význam, ale verím tomu a dúfam, že vo svojom živote bude rešpektovať a bude aj ona rešpektovaná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

rešpektovať.

1 (koho) prejavovať vážnosť, úctu voči niekomu, vážiť si

2 (čo) uznávať, dbať na niečo, zachovávať

Vysvetlila som jej to možno nie odborne ale tak, aby to pochopila. Je ľaváčka, tak som to zobrala za príklad. Rešpektujem to, že píšeš ľavou rukou, nechcem ťa nasilu meniť a nechcem aby si pero držala v pravej rúčke, lebo to je podľa iných tá správna. Nechcem ťa meniť, rešpektujem ťa, mám ťa rada takú aká si.

Koľko ľudí však dokáže rešpektovať iný názor, iné vierovyznanie, inú farbu pleti či orientáciu? Prečo chceme toho druhého meniť k obrazu svojmu? Je ten náš obraz lepší, krajší, správnejší? A keď je, tak žime podľa neho, ale nemali by sme ho nikomu vnucovať. Mali by sme mať ten „rešpekt“ k tomu druhému, čo chce on, aký má názor, postoj, aký je, samozrejme malo by to byť vzájomne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prajeme si vzájomne k sviatkom zdravie, šťastie, lásku, existuje aj množstvo vinšov ktoré si navzájom posielame, už väčšinou v elektronickej forme. Niekedy mi to už pripadá také len z povinnosti, že sa to patrí.

Aj ja posielam priania svojej rodine, priateľom, nie sú to však skopírované vinše, ale moje vlastné slová, to čo naozaj k tomu človeku cítim, možno nie sú také kvetnaté či vtipné ale sú od srdca. Ale čo je pre mňa dôležitejšie, tak to sú osobné stretnutia, nájsť si pre toho druhého čas, byť spolu so svojou rodinou, priateľmi. To je tá pravá atmosféra sviatkov, ten najcennejší dar.

Blíži sa koniec roka, za pár dní začne nový rok 2017. Väčšinou si tak človek prehodnocuje ten uplynulý, aký bol, čo priniesol a čo očakávame od nového roka. Samozrejme že chceme, aby bol lepší ako predchádzajúci, máme svoje sny, plány, či predsavzatia ktoré chceme naplniť. Niečo sa možno vyplní, niečo nie, veľa závisí aj od toho, čo sme schopný pre to urobiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak vám všetkým prajem naplnenie snov a túžob v novom roku, rešpekt k postoju alebo k názoru toho druhého, toleranciu, v zmysle ži a nechaj žiť. Aby ten nový rok bol pokojný a šťastný pre každého.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu