reklama

Zimný čas

Dnes sa mení  letný čas na zimný, ale môj organizmus nenastavím ako hodiny. On si povie je čas vstávania a rannej kávy. Tak tu sedím, mám taký ranný obrad, pozrieť čo nového na e-mailoch, niečo si prečítam, popíšem, taká  pohoda. Síce o hodinu skôr ako zvyčajne, ale o nič predsa nejde, je nedeľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Premýšľam nad nezmyselnosťou letného a zimného času, pamätám sa na to, keď sa ešte len zavádzal, hovorilo sa o úsporách ktoré tento, podľa mňa nezmysel, prinesie. Odvtedy som sa však nikde nedočítala o rukolapných dôkazoch úspor. Možno som zle čítala a nenašla som na túto tému analýzu, ale z môjho laického pohľadu prináša len chaos v prispôsobovaní sa nášho biorytmu k opakovaným zmenám.

Teraz je to o niečo príjemnejšie, že si môžeme pospať o hodinu dlhšie, ale aj k tomu sa neprispôsobíme zo dňa na deň. Deti vnímajú tieto zmeny ešte intenzívnejšie a dlhšie sa prispôsobujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavedenie letného času malo priniesť úsporu energií, lenže vo veľkých fabrikách sa svietilo celé dni, bez ohľadu na to, či bolo vonku slnečno alebo tma. Jediným pozitívom letného času snáď bol len ten, že skôr sme skončili prácu a bolo dlhšie svetlo. Na druhej strane však ako vysvetliť dieťaťu, že je svetlo, ale musí ísť spať, lebo ráno zavčas vstáva do školy alebo do škôlky? Prvé týždne som ich ešte polospiacich obliekala

Nezmysel, ktorý však neovplyvním, nezmením, ako množstvo ďalších vecí.

Tak zas týždeň, dva budem vstávať prv, neskôr si zvyknem, a o polroka to bude zas opačne budem musieť vstávať skôr, čo však už také príjemné nebude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maličkosti, zvykneme si, veď si zvykáme aj na horšie veci ako zmeny času....

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 553x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu