reklama

Spomienky

Raz za čas ma chytí potreba takej väčšej, u mňa nazývanej „debordelizácie", čiže hĺbkovej očisty môjho bytu. Mám veľa záujmov, aktivít, málo času na všetko čo by som ešte chcela stihnúť, ale pohľad do okien ma presvedčil o tom, že je najvyšší čas venovať sa aj tomuto koníčku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže už pár dní upratujem, letné veci zo skríň vyššie, teplé nižšie. Okná sú už umyté, záclony zavesené. Každý deň niečo urobím tak, aby táto činnosť odbúdala a zároveň aby som netrávila tým celé dni. Vlastne mám čas, nič ma nesúri a ani neženie do vyššieho výkonu.

Dnes prišla na radu kuchynská linka. Už dávnejšie si hovorím, že na moju jednočlennú domácnosť a občasné návštevy mám priveľa riadu. Rôzne hrnčeky, misky, poháre. Tie by som mala zredukovať, uložiť do kartónu a dať do pivnice.

Kartón som si síce pripravila ale...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetko som najprv vybrala a začala umývať, ukladať na miesto naspäť. Hrnčeky z vrchných políc nepoužívam. Tak tie by snáď tam ani nemuseli byť, zaberajú miesto. Hrnček s obrázkom Malorky. Daroval mi ho spolupracovník, ktorý sa vrátil zo svojej prvej zahraničnej dovolenky, kde bol s celou rodinou. Spomienka na neho, bol to dobrý kolega, tak tento nie.

Hrnček s nápisom Kréta, doniesla mi ho dcéra z dovolenky, tiež to nemôžem len tak odložiť a odniesť.

Červený hrnček s nápisom: „ Si moje slniečko", pre toho človeka som bola snáď tým jeho slniečkom, dlho som z nej pila svoju rannú kávu, pokiaľ ho nevystriedal ďalší hrnček. Doniesol mi ho k sviatku môj vnúčik, má nápis: „Pre najlepšiu babičku", taký bol šťastný keď mi ho dával, očká rozžiarené, toto mu tiež nemôžem urobiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raňajková súprava s krčahom na čaj, je v mojej obľúbenej zelenej farbe. Tiež som ju dostala pri nejakej príležitosti. Mala som takú predstavu raňajok, prestretý stôl, na stole krčah s čajom, hrianky, maslo. Také víkendová pohoda.

Neraňajkujem, vypijem si len svoju šálku kávy, zapálim cigaretu, premyslím si čo treba urobiť hneď a čo neskôr. Ale aj tak sa tej súpravy nevzdám, čo keď náhodou raz sa aj mne splnia predstavy.

Nič som do toho kartónu nakoniec neuložila, všetko zostalo na svojom mieste, umyté, čisté a plné. Moje spomienky predsa tiež neodkladám a tiež ich je veľa, dnes som si ich znovu oživila.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 076
  •  | 
  • Páči sa:  3 535x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu