reklama

Nie je dôležité zvíťaziť

Buchlov -  je to bralnatý vrch nad obcou Horná Ves, v juhovýchodnej časti pohoria Vtáčnik. Lákal ma už dávnejšie pri mojich cestách a sľubovala som si že raz..., myslela som si, že ten čas už nastal,  bola príjemná víkendová sobota. Musím však hneď na začiatku prezradiť, že to finále odkladám na neskôr.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V piatok som si urobila prípravu, pozrela mapu, rozhodovala som sa ktorou turistickou značkou zabsolvujem svoj plán. Dá sa ísť na Buchlov viacerými trasami, ja som si vybrala zelené značenie ktoré vedie z Hornoveskej doliny na Zadnú lúku a odtiaľ som sa chcela náučným chodníkom dostať až na vrchol, ktorý leží vo výške 1041 metrov. Počítala som, že trvanie výstupu by nemalo trvať viac ako štyri hodiny, vrátane návratu. To bol môj prvý omyl, druhým, ako som neskôr zistila, bola vysoká snehová vrstva a množstvo vody, ktoré pri slnečnom počasí stekalo svojimi vlastnými cestičkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Mňa to však neodradilo, skackala som občas po kameňoch, niekedy som sa zabárala v mokrom snehu po krajoch, mala som pred sebou cieľ, Buchlov. Počasie mi prialo, príjemne svietilo slnko boli ideálne podmienky na fotenie.

Obrázok blogu

Po značkovanom chodníku prešla len zver a ja, neskôr som zistila prečo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obuv som mala dobrú. Nepremokavú, aspoň som si to dovtedy myslela. Možno naozaj taká je, ale značka vedúca priamo cez stekajúci potok ma presvedčila, že nemám veriť všetkému.

Obrázok blogu


Čľap, čľap, cítila som že mám v topánke aspoň pohár čistej, pramenistej vody, ale nevadí, veď predsa ma to nemôže odradiť. Pokračovala som ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

I keď výhľady neboli cestou žiadne, aj tak tie pohľady na zimný les so snehom, stekajúcou vodou, mrazivými cencúľami boli z môjho pohľadu krásne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prebrodila som sa cez potôčik druhýkrát a už som si myslela, že snáď vo vyššej polohe bude tej vody menej ako aj snehu, bola to čiastočná pravda. Natrafila som na les po ťažbe, teda vyvalené celé korene stromov, nevyčistené, nevedela som kde stúpim či sa prepadnem do snehu len po kolená alebo až po pás, cítila som, že mi dochádzajú sily.

Obrázok blogu

Značka ma doviedla na zvážnicu a keď som videla kadiaľ mám pokračovať tak som sa rozhodla pre návrat dolu zvážnicou.

Obrázok blogu

Prešla som asi tak dvadsať metrov a pozrela za seba. Týčil sa tam môj cieľ, tak som si zas dala čelom vzad a pokračovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A tu tak blízo k cieľu som to vzdala.

Obrázok blogu

Medzi skaly kde nie je viditeľná cesta, nevidieť aký je hlboký sneh, som si už po tejto namáhavej ceste netrúfala. Prehodnotila som za a proti a išla som dolu už po zvážnici, Aj keď som nedosiahla cieľ, nie je dôležité zvíťaziť, ale pokúsiť sa o to. Svoj pokus určite zas zopakujem, neskôr, tá skala ma láka.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tak až nabudúce....

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu