reklama

Rodič, odvodené od slova porodil.

Dnes bol teplý a slnečný deň, ako keby sme zo zimy skočili hneď do leta. Pod oknom mi kvitnú púpavy, mladý krík forsythie je obsypaný kvetmi. Hlúčik rozjarených detí ide zo školy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zo školy vychádza aj mladá mamička. Tlačí pred sebou invalidný vozík asi s desaťročným dievčatkom. Vlásky učesané do copu, okuliare na očiach, na prvý pohľad vidieť na nej že je postihnutá nielen telesne. Usmieva sa, niečo nezrozumiteľne gestikuluje. Mamička zastane, odtrhne púpavu a podáva dievčatku. Jej široký úsmev je odpoveďou že ju správne pochopila. Mama ju pohladí po vláskoch a pokračujú svojou cestou. Často ich vídavam ako prechádzajú pod mojimi oknami do neďalekej školy.

Poznám aj mladú rodinu s dvoma deťmi. Keď očakávali druhé dieťa, začali si stavať svoj vysnívaný domček. K dievčatku pribudol chlapec, aj stavba pomaličky rástla. Chlapček bol veľmi dobrým a tichým dieťaťom, pochvaľovali si rodičia. Len začal zaostávať za rovesníkmi diagnóza znela: „svalova distrofia.“ Nasledovalo množstvo vyšetrení, liečení, doma aj v zahraničí. Stavba išla bokom, dieťa bolo prvoradé. Teraz je na vozíčku, bystrý a šikovný chlapček, ale choroba, aj keď pomaly ale postupuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je veľa rodín s deťmi ktoré sú rôzne postihnuté, vyžadujú a vždy si budú vyžadovať láskavú starostlivosť rodičov.

Na druhej strane sú „rodičia“ ktorý by snáď ani nemali mať deti. Chlapec v ošúchanom oblečení žobrajúci pred obchodom, teta ja vám zatlačím vozík, som hladný. On na to aj vyzeral, ale keď som mu podala rožok miesto košíka, tak s ním utekal za matkou. Vyslúžil si však len facku a výčitky, nedoniesol peniaze na ďalšie víno.

Na jednej strane sú to rodičia, ktorí by dali za svoje dieťa život, len aby bolo zdravé a šťastné. A tkz. „rodič“ kde to slovo je len odvodené od slova porodil.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu