reklama

Čas sa nedá vrátiť

Milujem moje vnúčence, sú to moje malé zlatíčka, päť drobcov a jeden už dospelák. Trávim s nimi toľko času, koľko sa dá. Roky veľmi rýchlo utekajú, nechcem premeškať  čas keď sú ešte bábätká, keď vstupujú do škôlky , do školy, či do dospelosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pozorujem ich, každé je z nich iné, malé formujúce sa osobnosti. Pamätám si môjho najstaršieho vnuka keď s plačom prišiel na návštevu s mamou. Uplakaný, vzdorovitý. Vonku bolo tesne po daždi, na ceste mláky do ktorých mu mama nedovolila vkročiť, hoci on tak veľmi chcel. Obula som mu gumáčiky a išli sme von. Vyskúšal každú mláku navôkol, aká je hlboká, ako sa voda z nej rozprskne, keď do nej skočí. Šťastný úsmev na detskej tváričke. Ale tiež som mu vysvetlila to, že keby nemal gumáky, mal by mokré nohy, špinavé šaty, ochorel by a mamička by mala veľa roboty, musela by všetko oprať. Myslím si, že to pochopil, kedy môže a kedy nie. Keď išli domov, tak mláky obchádzal, už vedel, že je čisto oblečený a musí si dávať pozor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dieťaťu zákaz bez vysvetlenia nič nedá a ono vlastne ani nevie, prečo ten rodič niečo zakázal, prečo nedovolí, keď ono chce všetko preskúmať a skúsiť.

Veľmi dobré poučenie nedávno dostala aj moja malá vnučka. Tiež chcela vedieť koľko je zubnej pasty v tube, tak ju vytlačila do umývadla. Nebol z toho žiaden krik, len jej rodičia vysvetlili že budú musieť kúpiť druhú pastu, aby si mala s čím zúbky umývať. A keď ju všetku vytlačila von, tak musí dať zo svojej sporiteľničky na novú. Ťažko sa jej veľmi ťažko otvárala, aj plač z toho bol, ale nepoľavili.

Keď som jej dávala drobné, nech si odloží do pokladničky, nedalo mi, aby som jej nepripomenula, že teraz si bude môcť kúpiť zas zubnú pastu. Pamätala si to, hneď to kategoricky zamietla, už určite druhý krát nebude zvedavá na obsah tuby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výchova je veľmi zložitý proces, tu neplatí, že nemám čas a obmedzím sa len na zákazy a príkazy. Sú to len také maličkosti, ale práve tieto maličkosti formujú dieťa. Neskôr by sme už zbytočne rozmýšľali nad tým, kde sme urobili chybu, čas sa vrátiť nedá...

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 076
  •  | 
  • Páči sa:  3 535x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu