reklama

Kľak

Je zavčasu ráno, ranná káva dopitá, batoh je pobalený a stále ešte nie som rozhodnutá kam ísť. Do úvahy prichádzajú dve alternatívy, rozhodujem sa až pri pohľade navôkol. Snáď to vyjde a nebude pršať, namierila som si to do Fačkovského sedla. Hore na Kľak som chcela pôvodne ísť ešte na jar, daždivé počasie, ako aj moje zaváhanie  spôsobilo, že na rad prišiel až teraz. Počasie tiež nie je ideálne ale snáď nezaprší.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kľak (1 351,6 m n. m.) je výrazný hôľnato-skalnatý vrchol na hlavnom hrebeni južnej časti Lúčanskej Malej Fatry.Vrchol Kľaku je výborný vyhliadkový bod s kruhovým výhľadom na všetky okolité pohoria. Vďaka nezameniteľnému vzhľadu je vrch rozpoznateľný a viditeľný od Rajeckých Teplíc až po Bystričany. Na vrchole je umiestnený kríž, pri ktorom sa konajú časté organizované stretnutia turistov. /wikipédia/

Bola som tam už viac krát, ale je to moja obľúbená trasa a aspoň raz do roka ju vždy absolvujem. Zostávam na parkovisku oproti salašu s rovnomerným názvom „Kľak“ Som tu prvá, ale pri mojej rýchlosti a za častého zastavovania určite nebudem prvá aj na vrchole. Kľak je obľúbeným miestom pre menej náročnú turistiku. Trasu zvládajú aj deti, či menej zdatní turisti, aj keď serpentíny na Reváňske sedlo dávajú zabrať hlavne mojim pľúcam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z Fačkovského sedla idem červeným značením na križovatku Staré cesty.

Obrázok blogu

Na kopci stojí chata, pohľad späť na lyžiarsky vlek.

Obrázok blogu

Mraky síce neveštia nič dobré ale snáď to dnes vydrží.

Obrázok blogu

Pokračujem žltým značením na Reváňské sedlo. Po chvíli počujem už zdola hlasy takže moja predtucha je správna a obieha ma skupinka mladých. Mám čas, nikam sa neponáhľam.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rada fotím staré stromy, aj tento mám odfotený tiež už viackrát ale vždy sa mi zdá iný, z iného uhla pohľadu, iné ročné obdobie, iné svetlo. Vlani keď som išla dole z vrchola po daždi, tak som sa s ním aj vyobjímala. Takže je to pre mňa už starý známy.

Obrázok blogu

A už z diaľky sa črtá vrchol Kľaku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Vychádzam z lesa, obloha je stále zatiahnutá ale je celkom príjemne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dávam si prestávku, nachádzam posledné lesné jahody, boli nádherne voňavé a sladké.

Obrázok blogu

Aj takáto burina je krásna, zrejme jej bude na lúke tento rok tiež dosť.

Obrázok blogu

Predbieha ma ďalšia skupinka rodičia s deťmi a s malým psíkom. Ten ide ako prvý zrejme pozná cestu už dôverne. Ďalšia skupinka si tu tiež dáva oddychový čas takže poberám sa zas ďalej. Táto časť cesty už je príjemnejšia, s tušením neďalekého cieľa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A predo mnou je tento výhľad.

Obrázok blogu

Mraky už nie sú také hrozivé, aspoň zatiaľ sa tak zdá. Pokračujem zelenou turistickou značkou.

Naskytujú sa mi také krásne výhľady do okolitých dolín, že váham čo neodfotiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dvojkríž na vrchole

Obrázok blogu

Ešte pár kvetov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Počasie vydržalo a mňa čaká cesta smerom nadol.

Ľudí tiež navôkol pribudlo, prišla dosť veľká skupina mladých, spolu s angličanmi, zrejme sa rozhodli im ukázať krásy Slovenska a majú aj čo, naša krajina je prekrásna.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu