reklama

Prianie

Je včasné sobotné ráno, niečo po piatej hodine, väčšina ľudí ešte spí. Ale nie všetci, cestou vidím zopár potácajúcich sa mladých, po jednom, po dvoch. Je chladno, sychravo tak sa zohrievajú cigaretou, zrejme posledný oneskorenci z piatkovej diskotéky. Predchádzam prázdny autobus na zastávke, inak sú cesty prázdne. Domy vianočne vyzdobené, vysvietené vkusne i gýčovo, blížia sa vianočné sviatky. Ešte pár dni a a privítame Nový rok, aký bude? Lepší? Čo nového prinesie?  Čakáme naň ako na zázrak ktorý všetko vyrieši, dávame si predsavzatia, ktoré nám väčšinou aj tak dlho nevydržia. Prajeme priateľom a známym šťastie, zdravie, peniaze v novom roku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ale čo je šťastie? Výstižná je definícia z wikipédie Šťastie je stav spokojnosti so životom, blaho, ktoré pociťujeme ako radosť, spokojnosť, povznesenie; taký stav človeka, ktorý zodpovedá najväčšej vnútornej spokojnosti s podmienkami vlastného bytia, plnosti a pochopeniu života a uskutočneniu jeho ľudského poslania. . /wikipédia/

Zdravie, to je každému jasné, nie je potrebná definícia.

A peniaze? Áno, sú pre život nevyhnutné, ale mám ten pocit ako keby sme ich dávali na prvé miesto v živote. Avšak ani šťastie, ani zdravie sa s nimi kúpiť nedajú. Láska áno, pokiaľ niekto to chvíľkové potešenie tela nazýva láskou. Na lásku neexistuje vlastne ani definícia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekto mi povedal, že som ako chudobné žila a ako chudobná aj zomriem. Premýšľala som na tým, dnes bol na to vyhranený čas.

Má svojim spôsobom aj pravdu, nemám majetky, milióny. Možno by som mohla mať toho materiálneho pre seba mať viac, veď pracujem, snažím sa, nie som zvyknutá rozhadzovať. Mám však väčšiu radosť keď môžem pomôcť rodine alebo priateľom. Nie je to len o tom materiálnom, je to aj o spoločných zážitkoch. Keď vidím tie rozžiarené očká vnúčeniec to sa nedá ničím nahradiť, žiadnymi peniazmi.

A stačí tak málo, pohladenie, porozprávať sa, zahrať si spolu nejakú hru, či niečo vysvetliť, naučiť..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netýka sa to len rodiny, ale aj priateľov, nájsť si na nich čas, pomôcť alebo len vypočuť si ich.

A práve na toto pri tej našej honbe za materiálnym zabúdame, nemáme čas. Tie naše domovy treba upratať, treba napiecť, nakúpiť. Čas trávime zháňaním tých naj darčekov, pritom aj drobnosť, maličkosť poteší keď je darované láskou.

Myslím si, že nie som chudobná, ale bohatá. Mojim bohatstvom však nie sú peniaze a majetky. Mám veľkú rodinu, priateľov a známych, s ktorými sa snažím tráviť čo najviac času, byť s nimi v kontakte. Tešiť sa s nimi keď majú radosť, smútiť keď majú smútok, podať pomocnú ruku keď potrebujú, byť oporou. Neviem kedy ju budem potrebovať zas ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto je moje bohatstvo, pre niekoho je to málo, má iné predstavy, ale ja som takto šťastná a spokojná.

Tak čo by som priala sebe a všetkým ľuďom k sviatkom? Určite toho zdravia aj šťastia, ale o to šťastie sa musí každý sám pričiniť, nie, zázraky sa nedejú ani príchodom Nového roka. Peňazí toľko, čo je potrebné životu. Veľké bohatstvo, a to čo najviac času trávených s rodinou a s priateľmi.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu