reklama

Zimný Inovec.

Už dávnejšie som si plánovala výstup na neďaleký Inovec. Z rôznych dôvodov som tento plán odkladala, až tento víkend som sa rozhodla na jeho uskutočnenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Predpoveď počasia síce nebola priaznivá, malo by snežiť alebo dážď so snehom, silný nárazový vietor. Ale čo keď sa mýlia? Už nie raz sa to stalo že som sa riadila predpoveďou a potom mi bolo ľúto za premárneným dňom.

Inovec je najvyšším vrchom pohoria Považský Inovec s výškou 1 041,6 m n. m. Nachádza sa asi desať kilometrov vzdušnou čiarou na juh od mesta Trenčín. Vrch Inovca bol najvyšším bodom v rámci Západoslovenského kraja. /Wikipédia/

Ranné počasie nevyzeralo veľmi optimisticky, ale časom sa predsa môže vylepšiť. Trasu som si naplánovala z Mníchovej Lehoty zeleným značením a od Sedla pod Inovcom pokračovanie po červenej turistickej značke až na vrchol. Cestou späť pôjdem červenou až do Mníchovej Lehoty. Ani som netušila, že tento variant bude kvôli počasiu ten najvyhovujúcejší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z hlavnej cesty, popri domoch sa vchádza do lesa. Tu sa cesty rozdvojujú, červené značenie smeruje vpravo a zelené do ľava.

Obrázok blogu

Po pár metroch prechádzam okolo chatiek, len v jednom komíne sa dymí.

Obrázok blogu

Asfaltovou lesnou cestou pokračujem ďalej.

Obrázok blogu

Les vyzerá ako v neskorú jeseň, popadané listy, mierne stúpanie. Prichádzam pri ďalšie chatky, toto prostredie sa mi páči viac ako v prvom prípade. V doline zurčí potôčik, všade naokolo les, ticho len občas počuť zavŕzgať strom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Značenie ma smeruje však prudko dolu a prechádzam cez potôčik.

Obrázok blogu

Čo som zišla dolu, musím zísť aj nahor inak to nejde. Ale nevadí, horšie by bolo keby bol sneh a ľad, takto aspoň viem kde stúpam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obloha je šedá, nevyjasňuje sa a začína pofukovať vietor.

Obrázok blogu

Lesom prechádzam ďalej.

Obrázok blogu

Postupne cítim ochladenie, cestička lesom je primrznutá ako aj občasné mláčky vody, vietor silnie.

Obrázok blogu

Prichádzam k ďalšiemu smerovníku „Nad krásnou dolinou“ som v nadmorskej výške 605 metrov a k chate Inovec mi zostáva 45 minút chôdze.

Chodník postupne pokrýva jednoliaty ľad, ale ešte sa dá pokračovať bokom popri ňom.

Obrázok blogu

Prichádzam k skalným útvarom ktoré sú pokryté machom. Aj by som to bližšie preskúmala ale vzhľadom na zamrznutý terén to odkladám na inú príležitosť.

Obrázok blogu

Je tu aj tabuľa ktorá popisuje život pustovníka.

Obrázok blogu

Vychádzam na asfaltovanú cestu ktorá vedie k chate Inovec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Začína husto snežiť, fúka nepríjemný studený vietor a premýšľam, či pokračovať ďalej alebo sa ísť zohriať do chaty a vrátiť sa. Ale nakoniec som porazila myšlienky na návrat, málokedy sa vzdávam pred cieľom a ten už nie je tak ďaleko.

Celou cestou som nikoho nestretla ale tu pri chate už je živšie a dvaja mladí idú predo mnou hore. Nemám ani snahu ich dobiehať, pokračujem svojim pomalším tempom ďalej.

Chodník vedie popri zľadovatelom lyžiarskom svahu dosť strmo, potom zabáča do lesa a popod vleky pokračujem ďalej lesom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Sneh pokrýva ľad, nie je jasné kde šlapnem a či sa šmyknem čo sa mi pár krát aj podarilo. Pár tanečných kreácií ktoré som našťastie ustála ma prinútili si dať na nohy mačky. Už sa mi kráčalo istejšie a pohodlnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Prichádzam na „Sviniarky, počasie fakt začalo byť svinské, predpoveď sa naplnila.

Obrázok blogu

Už na vrchol Inovca zostáva len kúsok a to zvládnem.

Obrázok blogu

Panuje tu pani zima.

Z diaľky vidím prístrešok na vrchole.

Obrázok blogu

A vrchol, kríž, smerovník HURÁ zvládla som to!

Obrázok blogu

 Pod prístreškom píšem pár slov so skrehnutými prstami do vrcholovej knihy. Pár minút predo mnou tu písali odkaz svojmu otcovi deti, možno to boli tí mladí ktorí išli predo mnou. Pod prístreškom je pripnuté parte.

Obrázok blogu

Tá fotografia mi pripadá povedomá tak som hľadala na internete a našla. http://www.teraz.sk/magazin/chronologia-umrti-slovenskych-osobnosti/110162-clanok.html.

Miloval hory a tie mu boli aj osudné, ako mnohým pred ním a určite aj po ňom. 

Dala som si na zahriatie svoju šálku kávy z termosky, ten odkaz a parte ma prinútili premýšľať o sebe, o živote. Dnes sme tu, zajtrajšok je neistý a pritom si tak dokážeme jeden druhému znepríjemňovať život. Intrigovať, klamať, nenávidieť...

Je čas vrátiť sa. Sneh stále padá všetko je na vôkol čisté, biele, krásne.

Obrázok blogu

Cestou späť sa zastavujem na chate Inovec. Na zohriatie si objednám ovocný čaj a polievku Demikát. Bola fantastická a tiež príjemná a rýchla obsluha, to nie je reklama na túto chatu, ale skutočnosť, ktorú určite oceňujú návštevníci ktorých tu bolo dosť

Pokračujem červeným značením nadol do dediny. Cesta je celkom príjemná, mierne klesanie ktoré oceňujem zvlášť keď je napadaného snehu. Nikde ani človiečika, žiadna stopa predo mnou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Čím nižšie schádzam tým je sneh mokrejší, ešte dobre že na zostup som zvolila túto alternatívu.

Obrázok blogu

Vchádzam medzi domy a už ma čaká len cesta domov. Určite sa na tieto miesta ešte vrátim zas za iného počasia aj keď aj toto malo svoje čaro.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 555x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu