reklama

Bazilika v Ostrihome

Štúrovo a Ostrihom spája most Márie Valérie. Most bol postavený v roku 1895, ustupujúce nemecké vojská ho 6.12.1944 vyhodili do vzduchu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Most sa zrekonštruoval až po päťdesiatich siedmich rokoch a uvedený bol do prevádzky v roku 2001, odvtedy je spojnicou dvoch štátov a miest.

Obrázok blogu

Z maďarskej strany je pri moste parčík a Bazilika je na pár minút cesty. Ostrihom je jedno z najstarších maďarských miest s úzkymi uličkami, kostolnými vežami, útulnými námestiami ,ale dnes som mala v pláne len prehliadku Baziliky.

Obrázok blogu

Na hradný kopec som vyšla po strmých úzkych schodíkoch ktoré sa nazývajú „ Mačacie schody“

Obrázok blogu

Z hradného vrchu je pekný výhľad na slovenskú stranu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Schodmi pod starou klenbou vchádzam na nádvorie Baziliky.

Obrázok blogu

V Ostrihome sa narodil prvý maďarský kráľ Štefan I., zakladateľ štátu, neskôr vyhlásený za svätého. Na jeho počesť bolo inštalované pri príležitosti tisíceho výročia pokresťančenia Maďarov súsošie "Korunovácia svätého Štefana"

Obrázok blogu

Bazilika z 19. storočia, najväčšia v štáte, s najväčším oltárovým obrazom vo svete namaľovaným na plátno. V čase mojej návštevy sa tu uskutočňovala rekonštrukcia, tak som nemala veľa priestoru na fotografovanie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kupola má výšku 100 m meranú od základov baziliky v suteréne .

Obrázok blogu

Ďalšou mojou zastávkou je podzemie kde sú umiestnené krypty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Poklad Dómu v juhozápadnej postrannej kaplnke zahrňuje okolo 400 sakrálnych pamiatok, umeleckých zlatotepeckých prác a textílií, okrem iného aj kostené poháre, gotická rúcha, kalich a honosný kríž Corvina. Je tu prísny zákaz fotenia a ochrankár mi išiel stále v pätách. Aj keď sú to nekvalitné fotografie predsa sa mi podarilo aspoň dvakrát cvaknúť cirkevné bohatstvo

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Že vraj na kupolu vedie 396 schodov točitým schodiskom, nepočítala som ich, radšej som fotografovala okolie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vyplašila som aj veľký kŕdel holubov ktoré nechávajú aj na tomto „posvätnom mieste“ svoje pozostatky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tak už len zdolať schody smerom dolu, tento krát vychádzam hlavným vchodom, už známou uličkou sa vraciam k Dunaju.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu