reklama

Poodchýlené dvere do trinástej komnaty

Niekedy človek potrebuje byť sám, so svojimi  myšlienkami, spomienkami. Nechať sa unášať do minulosti, v tichu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

To bolo aj účelom mojej túlačky v okolí. Vybrala som sa do neďalekej dedinky Veľké Uherce. Hneď na jej začiatku ma už dávnejšie lákal kostol s výrazne červenou strechou, V jeho areáli je cintorín so starými hrobmi a neďaleko smerom do lesa kalvária.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vedľa múra kostola je zopár starých železných krížov. V okolí staré hroby, ktovie ako títo ľudia žili, ale zrejme boli dosť bohatý aby si mohli dovoliť takéto hroby. Ale je to dôležité?

Myslím si že nie, nik z nás si nič so sebou nezoberie, ľudia ma nebudú mať viac radi, na každého človeka zostanú len spomienky, dobré alebo zlé, na veľkosti náhrobného kameňa nezáleží.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zlomený strom života, koruna je síce odlomená, ale z kmeňa môžu vyrásť nové výhonky, nový život.

Obrázok blogu

Každý nesieme svoj kríž, mnohokrát s ním spadneme, postavíme sa a ideme ďalej. Raz však príde čas, čas keď už bude pre nás priťažký....

Obrázok blogu

Anjel aj keď som neveriaca má pre mňa symboliku ochrany. Moji blízky ktorí už odišli ma možno tiež ochraňujú a v mysli na nich spomínam.

Obrázok blogu

Ponad kostol vedie poľná cesta popri nej sú vystavané kaplnky kalvárie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zabočím do lesa, z dedinky vidieť len strechy a hory v pozadí.

Obrázok blogu

Lesy, príroda, spomínam si na otca, miloval ich, asi to mám po ňom. Detstvo prežil v malej dedinke uprostred lesov, potom už celý život žil v rovinatom kraji ale tie hory, lesy, ja viem že mu chýbali. Bol šťastný keď som sa s ním potúlala počas jeho návštevy po horách... Spomienky krásne ale aj smutné, škoda že sme nemali viac času na seba, ale čas je niečo čo sa už nikdy nevráti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokračujem lesnou cestičkou popri ďalších kaplnkách.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na jednom mieste rastú konvalinky, len jedna jediná bola rozkvitnutá. Keď bol čas kvitnutia konvaliniek a ja som prišla domov, pri odchode mi otec vždy natrhal kytičku ktorá mi potom dlho rozvoniavala v byte. Voňala som znova tú opojnú vôňu tejto jedinej.

Obrázok blogu

Prichádzam k trom krížom tu na chvíľu si zaspomínam, zapálim kahanec. Pre všetkých mojich anjelikov, nech ma strážia, ja viem majú so mnou plné ruky práce, ale ja už iná nebudem...

Obrázok blogu

Oproti krížom je hlavná kaplnka, je však zavretá tak fotím len tie kvietky v okolí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vraciam sa iným chodníkom mladá tráva v lese je úžasne sviežo zelená. Ešte niektoré kríky kvitnú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam na lúku, púpavy odkvitajú. Ale ešte v tieni stromov je pár rozkvitnutých. Spomínam ako sme sedeli s jedným z mojich anjelov na lúke pokrytej žltým kobercom púpav, hľadeli na modré nebo, mlčali a bolo nám spolu dobre... Krásne spomienky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už je neďaleko kostolík s červenou strechou, zatváram dvere trinástej komnaty do ktorej sa v spomienkach občas vraciam a myslím si že aj budem, chýbate mi, veľmi....

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu