reklama

Oáza pokoja

Dnešné ráno vyzeralo priaznivo na kratšiu prechádzku. Májové daždivé počasie nepraje dlhším trasám, tie však počkajú,  aj maličkosť dokáže potešiť, aspoň mňa určite.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Začínam na križovatke ciest.

Obrázok blogu

Mám čas, tak sa pristavujem pri kvietkoch, mám rada lúčne kvety, sú jednoduché, nenáročné a krásne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Natrafila som aj na jeden skvost medzi kvetmi, rastie tu vo väčšom množstve, tak som si o nej naštudovala z wikipédie

Lesná orchidea - Cephalanthera longifolia (L.) Fritsch prilbovka dlholistá / okrotice dlouholistá, 15-60 cm vysoká olistená rastlina s bielymi kvetmi a kopijovitými listami.

Rastie od nížin až vysoko do hôr v tienistých až stredne svetlých listnatých, zriedka aj v ihličnatých lesoch a na trávnatých lesných okrajoch. Kvitne v máji až v júli. Druh je zákonom chránený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Čo ma však prekvapilo, že v lese si robia dokonalú hostinu húsenice, len málo listov stromov je nepoškodených. Zrejme to spôsobila veľmi mierna zima, dúfam len, že stromy sa časom spamätajú, alebo či si príroda pomôže sama?

Obrázok blogu

Príjemná lesná cesta, štebot vtákov, z diaľky kuká kukučka, zeleň... nádhera.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pár výhľadov do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrchhora alebo aj Vrch Hora je miesto , kde kedysi stál furmanský hostinec a horáreň na furmanskej ceste , ktorá spájala Zlaté Moravce so severným Ponitrím. Dnes je tu zrúcanina renesančného kostola a baroková kaplnka sv. Jána Nepomúckeho– kaplnka a pozostatky kostola.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dvere kaplnky sú zaistené len kameňom tak som nazrela aj do vnútra. Je zaujímavé, že ju vandali nezničili keď je tam taký prístup, asi je to pre nich ďaleko, alebo majú náboženské cítenie? Ktovie, ale dúfam, že to tak aj zostane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z pozostatkov kostola sú len obvodové múry, vo vnútri rastie už statný strom, škoda že sa táto stavba aspoň nekonzervuje aby sa zachovala čo najdlhšie. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na chvíľu som si sadla, rastie tu aj mohutný pagaštan. Až potom som si všimla v tráve hnojníky, možno čoskoro porastú aj jedlé hríby.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zrejme tu budem dnes končiť, mračná sa zbiehajú a mňa čaká ešte cesta späť. Nezmokla som, bola to pekná prechádzka, moja oáza pokoja.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 077
  •  | 
  • Páči sa:  3 543x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu