reklama

Túlačky - vtáky

Každé ráno prilietal na neďaleké drôty. Jeho spev mi spríjemňoval moje ranné kávičkovanie. Počas dňa ho však nebolo, vracal sa až večer, aby mi zaspieval večernú uspávanku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Jeho návštevy trvali týždne. Potom odrazu prestal chodiť, ktovie kde teraz vyspevuje...

Obrázok blogu

Jeden večer sa z balkóna ozýval šramot. Dosť ma to vyplašilo, pôvodcom bol dažďovník. Rozpätie jeho krídiel mu neumožňovalo vzlet. Vyplašení sme boli obaja aj on, aj ja. Keď som ho chytila a vyložila na parapetu, šťastný odletel.

Obrázok blogu

Tento vtáčik však šťastie nemal. Sedel na ceste, tak som ho obišla, zaparkovala a išla za ním. Dvihla som ho a po odfotení som ho položila na trávu, dúfajúc, že buď vzlietne alebo aspoň utečie. Prevrátil sa však na bok a stuhol. Nemal viditeľné zranenie, ale zrejme do neho už predtým niekto narazil, škoda ho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Pri minulých mojich túlačkách som z diaľky zahliadla včelárikov, tak som sa rozhodla, že pôjdem pozrieť po okolí kde hniezdia, možno sa mi ich podarí uvidieť z blízka.

Cestou so videla iné druhy, možno ďalej niekde budú.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A skutočne, nado mnou poletujú, tu majú hniezda, teda hniezdne diery ktoré vyhrabú, je to 90 - 200 cm dlhý tunel s hniezdnou komôrkou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Včelárik zlatý alebo včelárik európsky ( Merops apiaster) je vták z čeľadi včelárikovité. Obýva teplé a suché miesta Európy, Afriky a Ázie. Patrí medzi sťahovavé vtáky a u nás trávia obdobie rozmnožovania. /wikipédia/

Je dosť plachý a moja technika tiež nie je dokonalá, ale pár fotografií som aj tak urobila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zamilovaná dvojica, sedia na konári a je im dobre...

Obrázok blogu

Už som sa chcela vrátiť, keď som zahliadla veľké stádo danielov. Vietor však povieval z nepriaznivej strany tak ma blízo seba nepustili, A vybrali sa zas ďalej. Možno na budúce budem mať viac šťastia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 079
  •  | 
  • Páči sa:  3 555x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu