reklama

Tip na výlet - Haluzice

Dedinka Haluzice leží v mikroregióne Bošáčka, neďaleko Nového Mesta nad Váhom, má okolo 60 obyvateľov. Videla som pár fotografií z tejto lokality ktoré ma upútali, tak som si to išla obzrieť naživo. Oplatilo sa

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Nenápadná odbočka medzi Trenčianskymi Bohuslavicami a Bošácou ma doviedla do dediny. Je to mimo hlavnej trasy, obyvatelia sú buď v dôchodkovom veku, alebo odcestovaný za prácou, vítal ma len brechot psíka ktorý sa zrejme divil návšteve.

Obrázok blogu

Aj obecný úrad sídli v skromných podmienkach.

Obrázok blogu

Cestičkou vedľa obecného úradu sa dostávam na lesný náučný chodník Haluzické tiesňavy. Mám však najprv v pláne si prezrieť románsky kostolík, neskôr tiesňavy a vyjsť si na rozhľadňu nad dedinou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po pár metroch som pri opevnenom kostole ktorý susedí s cintorínom, neskôr však vidím ďalší cintorín smerom na rozhľadňu, neviem dôvod aký viedol k tomuto kroku v takej malej dedinke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Románsky kostolík bol postavený v roku 1240, jeho súčasťou bol aj obranný múr so vstupnou vežou a strelňami.Kostol mal zvonicu postupom rokov bol goticky a neskôr renesančne upravený. Vo vrcholnom stredoveku nebolo zvláštnosťou opevnenie kostolov, plnili úlohu ochrany pred nepriateľským vojskom, alebo ako útočisko pred povodňami.

Haluzický kostol skončil svoju aktívnu éru v roku 1810. Na začiatku 18. storočia z neho odviezli neskorogotickú sochu Madony z konca 15. storočia, ktorá je dnes uložená vo farskom kostole v Beckove a je to pravdepodobne jediná zachovaná vec z pôvodného interiéru. V kostole, z ktorého ostalo zachované prakticky len torzo, sa z času na čas konajú bohoslužby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Severne za obranným múrom kostola sa vlastne nachádza tiesňava, kde povedú moje ďalšie kroky. Pokračujúc chodníkom obchádzam okolo zavretej kaplnky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Neďaleko vidieť aj vyhliadkovú vežu na kopci Hájnica.

Obrázok blogu

Haluzická prierva je asi kilometer dlhá, 200 metrov široká a 50 metrov hlboká. Vznikla eróznou činnosťou potoka, ktorý si našiel cestu v bridliciach a dolomitoch flyšového pásma Bielych Karpát. Toto chránené krajinné územie je zaujímavé tým, že potok svoju prácu neskončil a prierva sa stále prehlbuje.

Prejsť ňou je naozaj zážitok, okrem informačných tabúľ všetko je v takom naturálnom stave, cítila som sa ako kdesi v džungli, svieža zeleň, stromy obrastené brečtanom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ktorým chodníkom sa dať? jednoznačne vždy do ľava.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zatiaľ sa tu s vodou nestretám aj keď tú vlhkosť cítiť vo vzduchu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A zrazu sa objavil potôčik ktorý neskôr kdesi zmizol do podzemia.

Obrázok blogu

Príjemné posedenie na lavičke a pokračujem ďalej.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Trasa na rozhľadňu vedie zeleným turistickým značením na kopec Hájnica.

Obrázok blogu

Výhľady do okolia už z cesty sú pekné.

Obrázok blogu

Môj cieľ je neďaleko. Rozhľadňa na kopci Hájnica 341 m.n.m je 7,3 m vysoká

Obrázok blogu

Nevidím opodstatnenosť tejto stavby, nakoľko výhľady z nezarasteného kopca sú skoro tie isté ako z rozhľadne. Je to však miestna atrakcia myslím si, že hlavne pre deti. Alebo aj miesto kde sa dá posedieť, opekať a kochať sa krásnym okolím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Krátky ale o to krajší to bol výletík, určite sa sem ešte vrátim.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu