reklama

Po hradoch - 29. Schlossberg

Z Bratislavy do Hainburgu nie je ďaleko , bolo by chybou nevyužiť možnosť sa pozrieť aj k našim susedom, hlavne keď viem, že sa tam nad mestom nachádza zrúcanina hradu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Na zastávke MHD už prešľapovalo pár cestujúcich čakajúc na spoj, tak som sa k nim pridala, s tým rozdielom, že u mňa výlet nebol o nákupe, ale o spoznávaní.

Cesta trvala dvadsať minút, už príchodom do mestečka som videla z okna na kopci nad mestom pozostatky hradu.

Poprechádzala som sa uličkami mesta okolo mestských hradieb.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Natrafila som aj na moderný kostol Martina Luthera ktorý ma zaujal.

Obrázok blogu

Od Uhorskej brány vedie hore k hradu široký asfaltový chodník

Obrázok blogu

Z chodníka je výhľad na miestny cintorín.

Obrázok blogu

Asfaltová cesta končí a zabočuje sa do lesa, kde miernym stúpaním a schodmi sa dostávam stále bližšie k hradu. Popri chodníku sú postavené aj lavičky, niektoré úseky ponúkajú výhľady na mesto.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Oproti hradnému kopcu Schlossberg je o niečo vyšší Braunsberg so stopami po keltskom hradisku. Zo strany od mesta je novopostavená keltská veža

Obrázok blogu

Hrad Schlossberg pochádza zo 11 storočia. V 17. storočí ho dobili a vypálili Turci. Dnes je obnovený.

Všade navôkol je čisto, na nádvorí je aj zopár stromov pod ktorými bol príjemný tieň.

V južnej časti hradu je sedenie, ohnisko.

Hrad sa využíva na rôzne kultúrne a spoločenské podujatia napr. Hradné hry v Hainburgu alebo len ako prechádzka a relax pre domácich a turistov.

Vstupné do tohto hradu sa nevyberá

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľady do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V pozadí Kamzík.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu