reklama

Udiča-Klapy-Považské Podhradie

Už dávnejšie som mala pripravenú turistiku z Udiče do Považského Podhradia cez Klapy /pre domácich Cigánka/. Raz mi počasie neprialo, inokedy som zas mala niečo iné na programe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Ale prišiel aj ten deň „D“, vyhľadala som svoju písomnú prípravu a odviezla sa do dedinky Udiča.

Keď som si prezerala trasu ktorou pôjdem, zdalo sa mi, že to bude dosť ostré stúpanie, ale niekde treba začať s tréningom. Dal to aj Janko Urda, viď blog https://urda.blog.sme.sk/c/452133/dzedova-ric-pod-cigankou.html tak to aj ja snáď zvládnem.

Udiča je dedinka v okrese Považská Bystrica. Autobus ma doviezol na rázcestie, smelo som vykročila smerom k miestnemu kostolu, lebo väčšinou pri kostole býva aj námestie a smerovníky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Avšak teraz tomu tak nebolo, tak som prešla cez Maríkovsky potok na opačnú stranu a neďaleko od neho som začiatočný smerovník našla.

Obrázok blogu

.Tak sa vyberám žltým značením smerom na Klapy a Považské Podhradie.

Obrázok blogu

Nové a dosť výrazné značenie ma vedie na okraj dediny a ďalej kamenistou lesnou cestou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

V pozadí ešte vidím pár domov dedinky.

Obrázok blogu

Z diaľky počuť zvuk lesných mechanizmov, vychodené koľaje naznačujú, že tu tiež, ako snáď na celom Slovensku, prebieha ťažba.

Obrázok blogu

Prvá lúka a výhľad do doliny na Považskú Bystricu a vodnú nádrž Nosice / Priehrada Mládeže/

Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Pokračujem okrajom lúky k tomuto kopčeku, tuším však, že by to mohli byť Klapy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Moje tušenie sa ukázalo ako správne, jaskyňu o ktorej písal v blogu Janko Urda však nenavštívim, poberám sa rovno hore.

Obrázok blogu

Fotím málo, stúpanie je dosť ostré a dávam si pozor, cesta mi trvá omnoho dlhšie ako kedysi.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Občas vyjdem na okraj hrebeňa kde sú úžasné výhľady do doliny. Keď takéto niečo vidím všetka únava je preč. Možno je to aj tým pohárikom kávy, ktorú som si dopriala z termosky, a dlhšou prestávkou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrchol – Klapy.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z vrcholu pokračujem žltým značením smerom dolu na Lopatinu. Najnáročnejší úsek mám však už za sebou. Lesný chodník vystrieda lúka, v sedle Klapy sa k žltému značeniu pridružuje modré značenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prechádzam slivkovou alejou, ešte sem tam nájdem z nich aj čosi jedlé a znova vchádzam do lesa, ale ešte sa obzriem na Cigánku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lesom vedú hlboké koľaje po mechanizmoch . Od smerovníka Lopatina ma vedie ďalej už len žlté značenie.

Obrázok blogu

Už z diaľky vidím siluetu hradu, nie som v časovej tiesni, tak ešte prejdem hrad Bystricu / Považský hrad/, za ten čas čo som tu nebola sa tu veľa poopravovalo, pribudli informačné panely. https://simunekova.blog.sme.sk/c/335235/po-hradoch-14-povazsky-hrad.html

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri kostole, v dedine Považské Podhradie, moja túra síce končí, ale sa zastavujem cestou pri Priehrade Mládeže, pozrieť si z blízka to, čo som videla z výšky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu