reklama

Donovaly-Kozí chrbát-Korytnica

Severne od Banskej Bystrice sa nachádza obec Donovaly, ležiaca medzi pohoriami Veľká Fatra a Starohorské vrchy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Obec je známym lyžiarskym strediskom, je tu veľa apartmánových domov, hotelov. Pre deti je tu atrakciou rozprávkový svet Habakuky.

Po okolí je možnosť absolvovať krásne túry. Ja som sa rozhodla pre najvyšší vrch v Starých horách a to 1330 m vysoký Kozí chrbát.

Začínam v obci Donovaly, červené turistické značenie by ma malo priviesť k Hiadeľskému sedlu a odtiaľ pôjdem po modrom značení do Korytnice.

Obrázok blogu

Cez cestu vedie drevený most, už po pár metroch sa mi naskytajú krásne výhľady, pokosené lúky, v pozadí les, kvitnúce kvety.. Je ráno a bača vyháňa ovce na pašu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nad lúkou je smerovník Vrch lúka, to znamená, že idem správnym smerom.

Obrázok blogu

Asfaltovým chodníkom sa dostávam do časti Polianka.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z Polianky vedie už len lesná cesta ďalej.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po pravej strane chodníka sú menšie kamenné sute – Štrosy.

Obrázok blogu

Z príjemného chládku lesa vychádzam na lúku, jeho okrajom naberám výškové metre.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chodník nie je príjemný, je kamenistý a dosť prudko sa stúpa. Ešte že nie je to dlhý úsek a znovu vychádzam na lúku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Smerovník Kečka síce chýba, ale idem správne v diaľke vidím ďalší orientačný bod. Medzitým fotím vysoké bodliaky, hmyz ktorý sa na nich usídlil a okolie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte 30 minút na vrchol, dávam si prestávku ten kopček predo mnou je Kozí chrbát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Išlo sa celkom dobre, vetrík pofukoval nebolo tak veľmi cítiť teplo. Pohľad vzad, sa ani nezdá aký kus som už prešla.

Obrázok blogu

Chodník sa prudšie dvíhal, ale cieľ už bol neďaleko.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte kúsok idem po vrchole a potom už len prudkým klesaním do Hiadeľského sedla.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Odtiaľto pokračujem už modrým značením do Korytnice. Mal by to byť pohodový lesný chodník čo dobre padne po takom strmom klesaní.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tak isto tu vidieť výruby, ako aj choré stromy, ale zároveň aj výsadbu mladých stromčekov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vchádzam do Korytnice kúpeľov. Ťažko je ich tak nazvať, pramene síce majú nové prístrešky ale už sú to dávno nie kúpele. Zdevastované, chátrajúce budovy, škoda...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A tu na rázcestí moja trasa končí. Po dlhšej prestávke som prvý krát absolvovala dlhšiu túru, počasie sa udržalo a ja tiež, bol to krásny deň.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu