reklama

Tip na výlet - Rozhľadňa Malý Jelenec

Prv ako sa vyberiem s vnúčatami na výlet, tak sa to miesto snažím sama prejsť, aby som vedela či to  bude pre nich zaujímavé a či to zvládnu aj kondične.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takto som na jar absolvovala aj rozhľadňu Malý Jelenec so zastávkou na Gazdovstve Uhliská.

Rozhľadňa Malý Jelenec sa nachádza nad obcou Trenčianska Závada ktorá je vlastne mestskou časťou Nemšovej Trenčianskom kraj. Obec má okolo 300 obyvateľov.

Pôvod názvu obce „Trenčianska Závada“„...v ceste do polí, lúky alebo do lesov stál obrovský strom, ktorý chodcom alebo záprahom zavadzal v ceste...“ (K.Bartek, Krížom krážom po rodných chotároch.)

Na rozhľadňu sa dostaneme ľahko, z cesty ktorá prechádza obcou odbočíme vľavo pri zrubovej zvonici. Táto cesta nás dovedie už priamo na Gazdovstvo Uhliská, kde je vybudované parkovisko a odtiaľ už len pešo, po svojich.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto miesto som navštívila prvý krát v jarných mesiacoch, ešte kvitli stromy, púpavy. I napriek oblakom ma dážď nevyhnal.

Pri parkovisku je šípka, smer na rozhľadňu, poľná cesta popri gazdovstvu.

Obrázok blogu

Koníky sa pasú v čerstvej tráve a predbiehajú ma dve jazdkyne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pristavujem sa pri altánku, po chvíli pokračujem ďalej. Terén mierne stúpa, po ľavej strane sú pasienky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na vrchu je smer k rozhľadni vpravo lesnou cestičkou.

Obrázok blogu

O pár minút chôdze sa dostávam k rozhľadni.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rozhľadňa na Malom Jelenci je vysoká 24,6 m a dokončená bola v roku 2015. Výhľad z rozhľadne nie je síce kruhový, ale vidieť tu časť Bielych Karpát, Strážovských vrchov, Považský Inovec, Vršatecké bradlá. Cesta mi trvala približne 30 minút a to som išla vychádzkovým krokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vraciam sa rovnakou cestičkou späť aby som si bližšie pozrela gazdovstvo, jej zvieratká a tiež obhliadla štýlovú reštauráciu kde výborne varia a predávajú vlastné produkty. V ponuke majú aj jazdu na koni alebo na koči a iné atrakcie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keď odchádzam už sa parkovisko zapĺňa, je to vďačný výlet pre deti ako aj dospelých. Vrátila som sa sem s vnúčencami cez prázdniny, veľmi sa im páčilo.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 064
  •  | 
  • Páči sa:  3 453x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu