reklama

Rozhľadňa Háj, Starohutský vodopád

Ešte začiatkom roku 2016 som písala blog „Okolie Novej Bane – Zvonička“ https://simunekova.blog.sme.sk/c/399007/okolie-novej-bane-zvonicka.html. Je to zaujímavý neveľký turistický okruh. Čo sa odvtedy zmenilo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Dobudovala sa rozhľadňa Háj, oproti mojej dávnejšej turistike som tu stretla viac ľudí, vrátane rodín s malými deťmi, miesto sa stáva atraktívnejším aj kvôli rozhľadni.

Absolvovala som svoj tradičný okruh Kohútovo – Háj - Havrania skala - Červená skala – Kohútovo. Zároveň s turistickým značením je to aj náučný chodník.

Pútnicke miesto, Kohútovo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Smerom na Háj.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

I keď na rozhľadňu je mierne stúpanie, zvládajú to aj menšie deti. A je tu v plnej kráse. Betónový podstavec, čo som videla minule, je vkusne obložený kameňom, vybudované je navôkol sedenie, príjemné miesto na krátky výlet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Jediné čo môžem vytknúť tejto rozhľadni, je dosť vysoké zábradlie aj pre dospelého človeka, ani väčšie deti nemajú výhľad a rodičia ich musia dvíhať.

Obrázok blogu

Rozhľadňa ponúka polkruhový výhľad, pár výhľadov navôkol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ďalším vyhliadkovým miestom je Havrania skala.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľady na Novú Baňu z neďalekej Červenej skaly.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zvonička.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Príjemnou cestičkou sa vraciam na Kohútovo.

Obrázok blogu

Nakoľko mám ešte dosť času a neďaleko Novej Bane je Národná prírodná pamiatka Starohutský vodopád, tak idem sa aj k nemu pozrieť.

Stará Huta je vlastne mestská časť Novej Bane. Od hlavnej cesty k vodopádu na Sklenom potoku je asi 10 minút, problematické je však parkovanie na okolí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chodníkom pomedzi domy, cez les k vodopádu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Neďaleko vodopádu je menšie posedenie a informačná tabuľa. Vodopád je súčasťou Skleného potoka a voda padá z výšky 5 metrov. Je jedným z najkrajších a najmohutnejších vodopádov stredoslovenských vulkanitov. Vedie tu náučný chodník Vojšín, tak ten snáď nabudúce.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu