reklama

Cez Súľovské skaly

Súľovské skaly to však nie je len oblasť nazvaná Organy s Gotickou bránou a skalné bralo na ktorom kedysi stál hrad. Sú tu ďalšie skalné útvary ktoré vynikajú svojou nevšednosťou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Súľovské skaly sú geomorfologický podcelok Súľovských vrchov, charakteristický výrazným členitým reliéfom. Nachádzajú sa približne 10 km smerom na juh od mesta Bytča. Sú turisticky vyhľadávanou lokalitou, nachádza sa v nich národná prírodná rezervácia Súľovské skaly. Najvyšším vrchom je Brada s výškou 816 m n. m. /zdroj Wikipédia/

Obrázok blogu

Územím rezervácie vedie okružný náučný chodník so 17 informačnými panelmi. Východiskom i konečným bodom tohto chodníka je obec Súľov - Hradná.

Ja som ale zvolila turistický chodník, aj keď miestami som natrafila aj na informačné panely.Moja cesta od Súľovského hradu pokračovala zeleným značením smerom k lúke pod hradom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Trasa je s rebríkmi a istená zábradlím. Niektoré časti však už nahlodal zub času, treba aj určitú opatrnosť pri zostupe.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Posledný úsek chodníka je poprepletaný koreňmi stromov.

Obrázok blogu

Od tohto smerovníka už pôjdem červeným turistickým značením až pod Roháč. Tu som si dala krátku oddychovku a zaspomínala. Keď som tu bola naposledy tak taká partia vynášala mladého chlapca touto trasou na vozíčku, ako to mohli zvládnuť keď tu človek má problém sám so sebou? Ale určite mu urobili veľkú radosť aj o tomto je prekonávanie samého seba, pre niekoho, pre priateľa.

Túto trasu už poznám ponúka krásne vyhliadky. Najprv je to príjemný lesný chodník s miernym prevýšením popri rôznych skalných útvaroch často s bizarným tvarom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam do sedla pod Bradou a na skalné vyhliadky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Premávka po tomto chodníku sa obojstranne zahusťuje je čoraz ťažšie natrafiť na vyhliadku bez ľudí a hlavne keď si tam robia nekonečné selfie fotografie, vyšpúlené ústa vpravo, vľavo, prehodené vlasy na jednu, druhú stranu, zmena uhlu fotenia, nuž nová doba, nefotí sa krásna príroda ale našpúlená pusa, ale aj tak sa mi pár fotografií napriek tomuto stavu a nie veľmi priaznivému počasiu pre fotografiu myslím podarilo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zeleným turistickým značením s pod Roháča pokračujem na Roháčske sedlo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už mi zostáva len posledná časť a to zo sedla modrým značením návrat na parkovisko. Je to lesný chodníček na konci ktorého je lúka zo zrakovou pyramídou. Osobne v tom nevidím účel, ale pokiaľ bolo účelom to, aby ľudí vytiahlo do prírody, tak ju schvaľujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte posledný pohľad na skaly, tak možno zas nabudúce...

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu