reklama

Tri dni v Raji - 2. Podlesok - Suchá Belá - Kláštorisko -Podlesok

Keď som pripravovala trasy ktoré chcem absolvovať, tak som sa dočítala, že Suchá Belá je najnavštevovanejšou roklinou v Slovenskom raji. Rozhodla som sa, že po predchádzajúcej jemnej rozcvičke by som mohla zvládnuť aj túto trasu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Výhodou bolo, že sa ku mne pripojili dve dovtedy pre mňa neznáme parťáčky, ktoré už túto trasu poznali, nemala som ani predstavu o tom čo ma cestou čaká a aká je tam náročnosť.

Vychádzali sme z Podlesku zeleným turistickým značením. Aby sme predišli davom tak sme vyrazili zavčasu, ešte sme čakali na predajcu návštevných lístkov.

Obrázok blogu

Príjemný lesný chodník nás zaviedol do rokliny.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Roklina sa nachádza v severnej časti Slovenského raja v blízkosti turistického centra Podlesok. Celou roklinou preteká rovnomenný potok, ktorý pramení na vrchole a vlieva sa do Veľkej Bielej vody, ktorá je prítokom Hornádu. Roklina dlhá asi 4 km je orientovaná severným smerom a jej najznámejšími vodopádmi sú Okienkový vodopád, Korytový vodopád a Misové vodopády. /zdroj Wikipédia/

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sucho spôsobilo, že vody bolo v rokline minimálne teda je zrejmé, že ani vodopády nebudú výdatné. Ale aj tak si neviem predstaviť ako by som tade šla keby bol tok výdatný.

Obrázok blogu

Prvé rebríky, zatiaľ máme dosť ľudoprázdno.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zeleň navôkol, príjemný chládok v rokline, čo po horúcich letných dňoch vyhovuje.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Drevené rebríky vystriedal železný pri Misovom vodopáde. Ako som aj predpokladala, tej vody nie je veľa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohľad z vrchu, jasne naznačuje, že prvé už dlho nebudeme a mladé nohy nás predbehnú.

Obrázok blogu

Pohľad vpred však naznačuje, že koniec prechádzke a bude sa musieť zabrať.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Okienkový vodopád. Meno dostal podľa skalného okienka nad ním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Jazierko pod vodopádom.

Obrázok blogu

Tie najexponovanejšie úseky máme za sebou a pokračujeme ďalej korytom Suchej Belej k studničke, kúsok lesom a odtiaľ ku Kláštorisku už žltým značením.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V lokalite Kláštorisko neďaleko ruín kartuziánskeho kláštora bolo vybudované v roku 2010 pietne miesto venované obetiam Slovenského raja.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chlapi hôr zostali v horách – navždy tu do pamäte pútnikov vrástli. Epitaf záchranárom ktorí zahynuli pri záchrannej akcii.

Obrázok blogu

Posilnený obedom a oddychom sme prezreli ruiny kláštora z 13. storočia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Odtiaľto už pokračujeme zeleným turistickým značením až pod Kláštorisko, odtiaľ vedie žltá trasa ktorá sa napája na červenú, s tou sa dostávame späť do východzieho bodu, Podlesku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to už len prechádzková trasa lesnými cestami a chodníkmi.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na Podlesku síce vyzeralo, že prichádza búrka, ale našťastie túto oblasť obišla a neskalila plány na ďalší deň ktorý sme sa dohodli zas absolvovať v trojici.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu