reklama

Tri dni v kraji Jánošíka - 1. Jánošíkove diery.

Mojim plánom na prvý deň bolo si dať takú ľahšiu rozcvičku v okolí Terchovej. Voľba padla na Jánošíkove diery. Čas ma nesúril, tak som si užila celú trasu aj čo sa týka fotografovania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Východiskovým bodom je pre mňa obec Terchová, časť Biely Potok. Nachádza sa tu aj dostatočne veľké parkovisko, hotel Diery ako aj predajnička suvenírov a občerstvenia.

Obrázok blogu

Tento nenápadný potok ma bude sprevádzať skoro celou mojou trasou.

Obrázok blogu

Je skoré ráno, nikde nikoho, na začiatku mojej túry má víta iba osamelý baran. Bol fotogenický, ale keď sa však rozbehol k bráničke fotografovať ho z blízka som už veľkú odvahu nemala.

Obrázok blogu

Jánošíkove diery alebo len Diery je sústava tiesňav a kaňonov v Krivánskej Malej Fatre. Jánošíkove diery sa nachádzajú v národnej prírodnej rezervácii Rozsutec. Skladajú sa z troch ucelených častí: Dolné diery, Nové diery a Horné diery. Preteká nimi Dierový potok, ktorý ich vyformoval. /zdroj Wikipédia/

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Horský potok sa postupne počas rokov zarezával do vápencového a dolomitového podložia a tým vytvoril tiesňavy, kaňony a vodopády.

Obrázok blogu

Vedľa potoka zároveň s modrým turistickým značením vedie aj náučný chodník s popisom flóry a fauny tejto lokality.

Časť Dolné diery je najmenej fyzicky náročná a zvládnu ju aj malé deti.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dostávam sa k smerovníku Podžiar. Na druhom brehu potoka je koliba Podžiar, patrí sa aj domácim dať zarobiť, tak ako prvý hosť si tu dám kávu.

Obrázok blogu

Odtiaľto pokračujem modrým turistickým značením už cez Horné diery. Tento úsek už je obtiažnejší s množstvom rebríkov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pod Pálenicou opúšťam modré značenie a idem lesnou cestičkou so zeleným turistickým značením do sedla Podžiar.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Lesnú cestičku vystriedam lúkou, z ktorej sú nádherné výhľady.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zo sedla naspäť k Podžiaru vedie žlto značený turistický chodník, v bufete mi dobre padne čapovaná kofola. Späť do Bieleho Potoka pokračujem žltým značením lesom a cez Nové diery.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Celková dlžka trasy je 8 km, čas potrebný podľa smerovníkov 3.10 hod. Mne to trvalo o niečo viac, s prestávkami a s fotografovaním, ale ešte do večera zostáva pár hodín na Terchovské srdce.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu