reklama

Tri dni v kraji Jánošíka - 2. Veľký a Malý Kriváň

Druhý deň – môj pôvodný plán som zmenila o 180 stupňov a zo Snilovského sedla som zamierila červeným turistickým značením na Malý Kriváň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Neďaleko spodnej stanice lanovky sa nachádza symbolický cintorín obetiam Malej Fatry.

Je to pietne miesto s pamätnými tabuľkami turistov, lesných pracovníkov ako aj obyvateľov obcí ktorý zahynuli v týchto horách, alebo boli obeťami divokých prírodných živlov.

Dominantou je zastrešená kamenná stena s krížom a nápisom: „Mŕtvym na pamiatku, živým na výstrahu“.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na Snilovské sedlo sa vyveziem lanovkou a odtiaľ pôjdem červeným turistickým značením až po Malý Kriváň. Ešte som tam nebola, som naň zvedavá, naivne si mysliac, že keď „ľavou zadnou“ zdolávam Veľký Kriváň, tak ten Malý bude gombičkou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tí rýchlejší ma predbiehajú, ale času mám dosť, viditeľnosť nepraje kvalitnej fotografii aj tak zvečňujem okolité hory viac krát.

Obrázok blogu

Smer Veľký Kriváň.

Obrázok blogu

Pohľad späť /smerom na môj pôvodný plán/, Rozsutce budú musieť počkať nabudúce.

Obrázok blogu

Dostávam sa k smerovníku hrana Veľkého Kriváňa, odtiaľto je už len kúsok na vrchol aj keď prudšie hore.

Veľký Kriváň je najvyšší vrch pohoria Malá Fatra. Nachádza sa na hlavnom hrebeni Krivánskej časti Malej Fatry, ktorá po ňom nesie svoje meno. Tento lúčnatý vrch s vrcholom nad hornou hranicou rozšírenia kosodreviny je výborným vyhliadkovým bodom s kruhovým výhľadom. /zdroj Wikipédia/ 1709

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Výhľady z Veľkého Kriváňa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Červené turistické značenie ma vedie späť k hrane a odtiaľ k vrchu Pekelník.

Obrázok blogu

Trojprúdová cestička smerom hore.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Listy čučoriedok sa sfarbili na červeno, ale miestami som ich ešte pár našla.

Obrázok blogu

Pekelník je vrch na hlavnom hrebeni Krivánskej Malej Fatry s nadmorskou výškou 1609 m.

Obrázok blogu

Výhľady z Pekelníka.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z Pekelníka prudšie klesám k sedlu Bublen a naberám smer Malý Kriváň.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri každom kopčeku očakávam že už to bude on, ale prešla som pár vrcholov pokiaľ sa v pozadí ukázal Malý Kriváň v nadmorskej výške 1671 m.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Malý Kriváň je druhý najvyšší vrch Malej Fatry. Nachádza sa v Krivánskej časti Malej Fatry na jej hlavnom hrebeni, ktorý je prístupný po červenej turistickej značke. Z vrcholu je kruhový výhľad na okolité vrchy. Na samotnom vrchole sa nachádzajú vápencové skaliská. /zdroj Wikipédia/

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem kto navrhol tam osadiť tento betónový stĺp, ale určite by sa mi na vrchole viac hodil ten niektorými kritizovaný dvojkríž.

Obrázok blogu

Výhľady okolo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už len krátky oddych a vraciam sa k sedlu Bublen. Odtiaľ však postupujem žlto značenou turistickou trasou k smerovníku Chrapáky a odtiaľ modrým turistickým značením k stanici lanovky. Túto zmenu som si vybrala preto, lebo zas sú to iné výhľady s červenou jarabinou čo tam rastie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V diaľke vidím stanicu lanovky, do jej odchodu ešte stihnem čapovanú kofolu.

Obrázok blogu

Kabínky sa pohli a ja tiež, bol to pre mňa ďalší krásny deň.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu