reklama

Tri dni v kraji Jánošíka - Zbojníckym chodníčkom

Na posledný deň v krajine Jánošíka v okolí Terchovej som si nechala tú najkrajšiu časť, Zbojnícky chodník. Neviem pôvod prečo ho tak nazvali, ale zrejme týmto chodníkom by ich pandúr asi ťažko naháňal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Túru začínam z parkoviska Tiesňavy, je to očarujúci vstup do Vrátnej doliny a nedá sa obísť bez povšimnutia. Smerom z Terchovej po ľavej strane je malé parkovisko a na pravej strane cesty smerovník. Modré turistické značenie navedie medzi nádherné skalné útvary, previsy, serpentíny, stúpania a klesania až po najkrajšiu dolinu Malej Fatry, Obšívanku.

Obrázok blogu

Hneď na začiatku som usúdila, že od mojej poslednej návštevy pribudlo železných schodov. Môj „skromný“ odhad je že ich bolo mojou trasou 1500 ale skôr asi viac. Moje nohy dostali zabrať, aj keď určite je to bezpečnejšie ako chodiť po sutinách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Postupne pribúdajú výškové metre, stromy sa začínajú jesene sfarbovať a sú tu aj prvé vyhliadkové body.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A znova zas po schodoch, prichádza mi na myseľ hit Richarda Müllera: Po schodoch. On však zdolával len 13 poschodí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na lavičke pri smerovníku Malé nocľahy si dávam dlhšiu prestávku. Lavička síce už dožíva ale ešte ma zatiaľ unesie. Je to najvyšší bod odtiaľto už chodník bude klesať.

Obrázok blogu

Prechádzam chodníčkom medzi skalami, občas sú schody striedavo s reťazami či rebríkom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od smerovníka Obšívanka prechádzam na žlté značenie naspäť do Terchovej a k parkovisku pri Tiesňavách. Je to už len cestička lúkou, a uličkami dediny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Boli to krásne tri dni v tomto kraji. Zlomok z tých výhľadov do okolia som sa snažila týmto spôsobom sprostredkovať. Neprešla som síce toho veľa, je tu ešte viac chodníčkov ktoré by som chcela prejsť, tak možno nabudúce.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 076
  •  | 
  • Páči sa:  3 535x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu