reklama

Rozhľadňa na Svederníckom vršku - tip na výlet

Viac krát som prechádzala trasou z Považskej Bystrice do Žiliny cez Svederník, tá trasa je zaujímavá vedie popri Váhu a Hričovskej vodnej nádrži. Keď som sa dočítala, že na Svederníckom kopci je postavená rozhľadňa plán bol jasný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Auto som zaparkovala vo Svederníku pri miestnej reštaurácii a po značkách smerujúcich k rozhľadni som prešla do dedinskej časti Svederník – Zarieč.

Z hlavnej cesty pri miestnych potravinách sa odbočuje vľavo a pokračuje sa dedinskou uličkou.

Obrázok blogu

V tomto dome sa narodil v roku 1919 významný pedagóg a akademický maliar Vincent Hložník.

Obrázok blogu

Pokračujem k miestnej kaplnke kde sa odbočuje vpravo . Tu je ďalší dom s pamätnou tabuľou.V tomto dome žil a tvoril 1776-1949 básnik Adam Vanoch.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokračujem uličkou popri kamenných pivniciach. Na vyšnom konci ulice sa odbočuje do lesa. Tu vedie taký úzky chodník aj som váhala na križovatke ktorým sa pustiť ale naviedla ma šípka namaľovaná na strome.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Okrem toho sú tu rôzne značenia , R na strome, biele šípky. Na farbe nezáleží, hlavne že dovedú do cieľa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z lesa vychádzam na lúku na kopčeku vidím už rozhľadňu K nej vedie kľukatý chodník ale tiež s výhľadmi.

Obrázok blogu

Rozhľadňa stojí na vrchole Svederníckeho kopca vo výške 551 m, má výšku 30 metrov, celodrevená s troma podlažiami a je v tvare kríža. Ďalšou zaujímavosťou je, že túto rozhľadňu postavili miestni turisti. Len vlastným zanietením, dobrovoľníckou prácou, dielo financovala obec, miestny urbariát a sponzori bez podpory fondov EU. Veľká moja česť im, je to živý príklad toho, že keď sa ľudia spoja, dokážu veľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rozhľadňa ponúka pohľady keď je dobrá viditeľnosť na koryto Váhu, vodnú nádrž Hričov, ale aj mesto Žilina, malofatranské vrcholy i Súľovské skaly. Trojposchodová rozhľadňa je navrhnutá tak, aby slúžila aj ako útočisko pred nepriaznivým počasím alebo búrkou. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Cesta hore k rozhľadni aj s prestávkou mi trvala hodinku, dolu som išla tou istou cestičkou. Je to nenáročná vychádzka a zvládnu to i malé deti či starší ľudia, tie výhľady naozaj stoja za to.


 

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 076
  •  | 
  • Páči sa:  3 535x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu