reklama

Veľkouherecký turistický okruh - časť prvá Oselný vrch

Veľkouherecký turistický okruh v pohorí Tríbeč má dlžku 16,5 km je vyznačený zeleným turistickým značením, trasou vedie aj náučný chodník s informačnými tabuľami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Od vodnej nádrže na okraji Veľkých Uheriec by som mala prejsť zeleným značením na Oselný vrch a cez Dobrolínske skaly / v niektorých zdrojoch sa uvádzajú ako Dobrotínske/ späť k vodnej nádrži.

Spevnená cesta vedie cez Drahožickou dolinu, ktorou preteká potok Drahožica ktorý vteká do vodnej nádrže.I keď je to nenáročná cesta zdá sa mi nekonečná, ešte že je tam potok, na jeho brehu sa párkrát zastavím a fotografujem jej kľukaté cestičky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri smerovníku Vojtechov zamierim do lesa, chodník sa pomaličky začína dvíhať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Keď som prvý krát z diaľky zbadala tento peň tak moja predstavivosť pracovala na plné obrátky, nebolo mi všetko jedno, ale neskôr sa stal miestom kde si dám trasou svoju pravidelnú rannú kávu, takže sa na peň v tvare macka celkom teším.

Obrázok blogu

Lesná cestička ma vedie k polkruhovej vyhliadke kde je postavená aj lavička, tak sa tu tiež chvíľu zdržím.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokračujem ďalej na sedlo pod Oselným.

Obrázok blogu

Odtiaľto vedie skalnatý chodník na vrchol. Náučný panel hovorí, že v tejto lokalite bolo kedysi more, dôkazom sú nálezy zvyškov po ulitníkoch a hlavonožcoch, neskôr tu žili dinosaury.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Oselný vrch (632 m.n.m) sa nachádza neďaleko Veľkých Uheriec (okres Partizánske) v severovýchodnej časti pohoria Tríbeč. Patrí do CHKO Ponitrie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bralnatý končiar je tvorený z kremenca a ponúka kruhový výhľad na Hornú Nitru a jej kopčeky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Viac krát keď som sa chcela len takú kratšiu túru tak som zvolila buď Oselný vrch alebo Dobrolínske skaly, ale teraz mám na pláne prejsť celý okruh. S deťmi je Oselný vrch ideálnym miestom na výlet s možnosťou opekania. Pod vrcholom je vytvorené ohnisko so sedením.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu