reklama

Veľkouherecký turistický okruh - časť druhá Dobrolínske skaly

Na Oselnom vrchu som sa trocha zdržala, výhľady mi nedovolili odísť. Chodí sem málo turistov, celou cestou som nikoho nestretla, čo je naozaj škoda že tento krásny kút milovníci hôr neobjavili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Chodníkom medzi skalami zostupujem z Oselného vrchu a pokračujem ďalej zeleným turistickým značením lesnou cestičkou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Náučná tabuľa popisuje lesy Hrubého vrchu. Hrubý vrch je vedený ako najvyšší bod okresu Partizánske s výškou 725 m.n.m, moja cesta však tam nevedie, pokračujem do sedla pod Ostrvou kde odbočujem z lesnej cesty vľavo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte idem krátky úsek lesom a vychádzam na lúku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam k smerovníku Brezová a odtiaľto vedie cestička hore na Dobrolínske skaly.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kúsok stúpania a som na vrchole.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zo skál je polkruhový výhľad do okolia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Strmým chodníčkom smerom dolu pod skalami sa nachádza malá jaskyňa. Zišla som aj k nej aj keď som ju dôkladne nepreštudovala / ešte mi funguje pud sebazáchovy/, pár fotografií som z nej urobila.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zo skál sa vraciam k smerovníku Brezová. Informačná tabuľa popisuje bohatú históriu obce Veľké Uherce ako aj priľahlých osád, medzi ktoré patrila aj Brezová. Dnes je tu už len pár zarastených základov niekdajších budov.

Obrázok blogu

Prechádzam lúkou do lesa a táto lesná cestička so zeleným turistickým značením ma dovedie späť k vodnej nádrži na okraji dediny Veľké Uherce teda do časti Poždol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Bola tu pekná túra a určite si ju ešte v budúcnosti zopakujem.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu