reklama

Náučný chodník Demian

Pekné neskoro jesenné počasie ma lákalo do prírody. Zvolila som si oblasť do ktorej by som chcela ísť a vyhľadávala aktivity na okolí. Oslovil ma náučný chodník Demian.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Skoré ráno a Hronská Breznica ma privítala hmlistým počasím. Ešte dedina zrejme spí vítal ma len štekot dedinských orieškov. Trasa náučného chodníka začína pri hlavnej ceste ktorá vedie dedinou a pokračuje smerom k cintorínu. Cestou prechádzam okolo miestnej zvonice.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Miestne kozy a osamelý baran udivene hľadia cez plot, kde tá ženská takto zavčas z rána ide?

Obrázok blogu

Nabudená inverziou v dolinách v očakávaní zaujímavých výhľadov sa s nimi nebavím a idem smerom k cintorínu. Tu sa cesta rozdvojuje okolo cintorína lesnou cestou idem hore a druhou popri záhradách a domoch sa bude vracať naspäť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Za mnou zostáva dedinka zahalená v hmle a predo mnou je lesná cestička.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Dostávam sa na lúku a slnko nesmelo spoza hmly vykúka.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chodník ma vedie k osvetleným kopčekom ale na lúke sa ešte zdržím, kvapky rosy čarujú na pavučinách, tým sa nedá odolať. Ešte fotím navôkol, čo keď sa hmla rozplynie a výhľady už také nebudú?

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lesným chodníkom sa dostávam k miestu kde sa spája náučný chodník so zeleným turistickým značením, odtiaľto už budem mať dve značenia tak snáď nepoblúdim.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dostávam sa ku studničke so zaujímavým sedením, pekné miesto kde si vychutnám rannú kávu a pokračujem miernym stúpaním nahor.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tunel cez ihličňany ešte kúsok a mala by som sa dostať na vrchol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A toto je ten vrchol kopčeka, Demian, vyhliadka je o pár krokov vľavo.

Obrázok blogu

Demian je bralnatý kopec na severe Štiavnických vrchov s nadmorskou výškou 685 metrov.

Z okraja brala sú výhľady do údolia stredného Hrona, na Kremnické vrchy a iné okolité pohoria. V údolí ešte panovala miestami inverzia ale aj tak tie pohľady stáli za to.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už ma čaká len cesta späť. Fotím zaujímavý strom ktorý však stále žije.

Obrázok blogu

Zelené turistické značenie a náučný chodník ma vedú späť do dediny, aby som pokračovala ďalej na ďalšie zaujímavé miesto ale o tom nabudúce.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu