reklama

Od Červenej studne, okolo Hodrušských tajchov.

Zapáčilo sa mi pri svojich túlačkách v okolí Banskej Štiavnice vychádzať zo sedla Červená studňa. Vyhliadla som si okruh na Hadovú, okolo Hodrušských tajchov a späť na sedlo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Pri východe slnka som ešte stihla odfotografovať kalváriu, síce z iného bodu ako som mala v pôvodnom pláne, ale keď sa mi ráno tak dobre spalo. Tak možno nabudúce to slnko predbehnem, lebo toto nie je dúfam posledná moja potulka v Štiavnickom okolí.

Obrázok blogu

Zo sedla Červená studňa ma vedie modré turistické značenie po asfaltovej ceste do sedla Cukmantel, tu opúšťam hlavnú cestu a ďalej pokračujem modrým turistickým značením k osade Hadová.

Slnko je ešte nízko a krásne osvecuje jesene sfarbené stromy.

Obrázok blogu

Hovorím tomu, že je to čas dlhých tieňov, som vysoká a štíhla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Môj naplánovaný okruh je cca 8,5 km s časom 3 hodiny, teda u mňa aspoň 4, mám čas sa obzerať navôkol. Takto to mám rada keď ma nik a nič nesúri.

Výhľady do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pohodlnou lesnou cestou prichádzam k rozcestníku Hadová. Odtiaľto pôjdem zeleným turistickým značením k Hodrušskému jazeru.

Obrázok blogu

Osada Hadová, neviem či sú tu aj stáli obyvatelia, alebo domčeky slúžia ako víkendové bývanie, ale vedela by som si predstaviť žiť takto ticho na samote pod lesom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ešte stále je to pohodová lesná cesta s miernym klesaním.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pozerala som sa po okolí aké sú vedľa cesty strmé svahy smerom dolu a naraz aj moje prechádzkové tempo skončilo. Šípka naznačuje smer, odbočiť a zísť strmým chodníkom dolu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte urobím pár záberov a pre istotu si zbalím fotoaparát. Na chodníku ktorý je zapadaný lístím sú kamene, konáre, je to síce krátky úsek, ale dosť náročný.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chodník vyústil na hlavnú cestu odkiaľ už presvitalo jazero. 

Obrázok blogu

Ale ešte som nemala vyhraté, dolu k jazeru tak isto viedol chodník prudko dolu.

Obrázok blogu

Dolnohodrušské jazero alebo tajch sa nachádza nad dedinou Hodruša Hámre a vznikol pre potreby baníctva, výstavba začala ešte v roku 1743. Odvtedy boli hrádza ako aj výpustný systém viac krát opravované. Tajch prešiel rekonštrukciou, nie je ešte celkom napustený a ďalšie betónovanie napovedá, že sa opravuje zrekonštruované.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Povedľa Dolného tajchu, už žltým turistickým značením, sa dostávam lesom k Hornému tajchu, teda k oploteniu. Je to zaujímavé pokračovanie turistického chodníka. Vyzerá to tak, že za plotom nech sa deje čo sa má, rekreačný areál a jeho návštevníci sú od neporiadku za plotom uchránený.

Obrázok blogu

Trochu ma zmiatol smerovník za plotom na mapách nevidieť modré značenie, ale maľba na skale potvrdila že idem správnym smerom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Horný Hodrušský tajch a Salamandra rezort.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Žltým značením pokračujem lesnou cestou späť smerom k sedlu Cukmantel.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Neďaleko sedla je pamätník pre 25 občanov ktorých počas povstania popravili, je však taký zabudnutý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Vraciam sa späť asfaltovou cestou na Červenú studňu, mám dostatočnú časovú rezervu, tak pôjdem sa pozrieť na zrekonštruovanú Banskoštiavnickú kalváriu.

Aj napriek úseku ktorý bol náročnejší je to pekný okruh lesom, osadou, popri tajchoch a počasie mi tiež prialo.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu