reklama

Náučný chodník Štrbské pleso.

Sú krátke dni, zostáva mi do odchodu tak tri hodiny ako ich využiť? Rozhodnutie padlo, prechádzka náučným chodníkom Štrbské pleso.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

To je vlastne len prechádzková trasa okolo Štrbského plesa, doplnená desiatimi informačnými tabuľami o faune a flóre Tatranského národného parku. Texty sú v slovenskom i v anglickom jazyku.

Sú to poučné informácie ja som napríklad netušila že v Tatrách žije hlucháň, nikdy som ho ešte v skutočnosti nevidela a našťastie som nevidela ani medveďa hnedého ktorému je venovaný informačný panel 2.

7. informačná tabuľa - Tatranské lesy, tie som videla v realite z ktorej mi je smutno. Pamätám sa ešte na Tatry s vysokými zdravými ihličňanmi na ich vôňu... už sa takýchto pohľadov nedožijem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ako úvahám som sa však viac venovala fotografii. Okolo bola taká primeraná hrúbka snehu, pleso do polovice zamrznuté s občasným pukaním ľadu, slnko zachádzalo za obzor, ideálny čas.

Štrbské pleso (1346 m) je najznámejšie a najnavštevovanejšie tatranské pleso. Názov vyplýva z polohy v historickom štrbskom chotári.
 Prvý ho spomína Dávid Frölich r. 1644 v diele Bibliotheca seu Cynosura Peregrinantium. Juraj Buchholtz st. hovorí r. 1719 o destilácii limbových a kosodrevinových olejov pri plese. Pred príchodom turistov ho poznali uhliari, poľovníci, drevorubači a bylinkári. Štrbčania hrozili a aj sa r. 1860 pokúsili vypustiť pleso, aby namiesto „bezcennej mláky" získali pasienok. Do r. 1901 patrilo liptovskej rodine Szentiványiovcov, vtedy ho odkúpil uhorský štát.
 Pleso sa od konca 19. storočia umelo zarybňovalo a v zime pre chladiarenské ciele na ňom lámali ľad (bol mimoriadne čistý, preto bol oň veľký záujem, dovážali ho napríklad až do Budapešti, Berlína a Viedne).
 Najstarší obraz plesa namaľoval levočský krajinár Ján Jakub Müller okolo r. 1825. Prvé seriózne merania hladiny a hĺbky uskutočnil Dionýz Dezsö r. 1875. /zdroj www.vysoketatry.com/

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od zastávky TEZ je k plesu cca 10-15 minút chôdze. Nie je kde zablúdiť stačí sledovať ktorým smerom ide väčšina., aj keď v mojom prípade, teda našťastie tých ľudí veľa nebolo.

Obrázok blogu

Stánky so suvenírmi a krásne tatranské štíty.

Obrázok blogu

Chodníčkom k Štrbskému plesu.

Obrázok blogu

Ľudová umelecká tvorivosť navôkol sa mne osobne nepáči ale deti určite poteší.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pre mňa je sú krajšie prirodzené a prírodné scenérie.

Obrázok blogu

Hotely a reštaurácie okolo plesa zatiaľ zívajú prázdnotou, letná sezóna skončila zimná ešte len začína.

Obrázok blogu

Pohľad na Tatranské štíty skokanský mostík a hotel Patria.

Obrázok blogu

Vila na okraji plesa kde žila a tvorila Máša Haľamová.

Obrázok blogu

Na poloostrovčeku sa nachádza pamätník hrdinom SNP

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Slnko už pomaličky zachádza za obzor a ja sa vraciam späť.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Posledné lúče osvetľujú končiare.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Deň končí, bola to pekná prechádzka s peknými výhľadmi a poučná. Máme krásnu prírodu aj keď už Vysoké Tatry nie sú také aké boli v minulosti, veterné smršte zanechali za sebou spúšť. Mali by sme tú prírodu viac chrániť, nielen devastovať, ale jej aj pomáhať, príroda si so všetkým sama neporadí. Keď jej nebude, tak tu nebudeme ani my.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu