reklama

Zimný Vtáčnik

V zimnom období si vyberám na moje túlačky kopčeky ktoré už poznám, kde viem čo ma čaká. Z tohto dôvodu som si vybrala na ďalšiu turistiku Vtáčnik.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Tentokrát som si zvolila ako východiskový bod dedinku Kľak. Síce na vrchol som chodievala inými trasami, ale tento zeleno značený turistický chodník sa mi zdal vhodnejší na výstup a aj kratší.

Neďaleko obecného úradu je smerovník tak sa vydávam ulicou smerom k lesu.

Obrázok blogu

Zahliadla som aj vtipný smerovník „ Vtáčnik strašne ďaleko“ ale dúfam že to nebude až také zlé.

Obrázok blogu

Opúšťam dedinu a vychodeným, síce úzkym chodníkom v hlbokom snehu, sa blížim k okraju lesa.

Obrázok blogu

Na okraji lesa stojí chalupa a moje kroky smerujú k nej. Pred ňou tečie potôčik. Aspoň že je tam taká chatrná lávka ktorá ma na šťastie udržala, lebo keby nie, tak tu by bol koniec môjho výletu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte upokojujem Dunča, ktorý je za ohradou, dosť však zúrivo na mňa brechá, veď čo by som aj od neho chcela? Hovoriť nevie...

Obrázok blogu

Kúsok idem lesnou cestou a potom ma značenie vedie už chodníkom hore. Je to také rovnomerné, stále stúpanie, občas cez stekajúci potôčik ale krásnym pruhovaným lesom navôkol.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam k smerovníku Ivanov salaš, rozhliadam sa, nie je tu ani Ivan a ani salaš, možno tu kedysi bol. Odtiaľto neďaleko by mala byť Partizánska chata, tak dúfam, že tam tiež tí partizáni nebudú.

Obrázok blogu

Medzi Ivanovým salašom a Partizánskou chatou sa nachádza les Škurátka je vysadený na počesť padlých pri príležitosti 20. výročia SNP je v tvare päťcípej hviezdy s rozpätím strán 50 metrov. Ale toto si pôjdem pozrieť inokedy, ako aj ďalšie zaujímavosti tohto regionu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A už tu je pôvodná chata kde sa skrývali partizáni počas druhej svetovej vojny. Má síce názov Partizánska ale domáci ju volajú Škurátka.

Obrázok blogu

Samozrejme chata je zavretá, ale mne to nedá aby som neodfotila ľadové cencúľe v ktorých sa odrážalo slnko.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nezdržiavam sa však dlho nakoľko dnes mojim cieľom je Vtáčnik. Vytieňovaný les, ticho navôkol, vrchol už nie som ďaleko.

Obrázok blogu

Stúpajúcimi výškovými metrami je chladnejšie a pofukuje vietor, Zelené turistické značenie sa spája s červeným a vrchol je vzdialený na 10 minút.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Som v cieli.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vtáčnik 1346 m.n.m, je bralnatý vrchol na hlavnom hrebeni rovnomerného pohoria. Nachádza sa v jej centrálnej časti na hranici Trenčianskeho a Banskobystrického kraja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokrýva ho ihličnato-listnatý les vrchol je čiastočne odlesnený.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z diaľky sa blíži inverzia, najvyšší čas sa dať na cestu späť.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu