reklama

Lebo chránime...

General Data Protection Regulation alebo všeobecné nariadenie na ochranu osobných údajov. Ide o súbor ucelených pravidiel na ochranu dát v rámci EU. Ale vysvetľujú si ho všetci správne?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Viem o tom, že sa majú chrániť moje osobné údaje, čo by bolo aj v poriadku, veď veľa vecí sa dá zneužiť aj keď si myslím, že kto chce, spôsob, aj keď nelegálny si nájde.

Ako je to však v praxi?

Doteraz mi zákonná ochrana nebola obmedzujúca, samozrejme však dovtedy, pokiaľ človek niečo nepotrebuje.

Lekár na odborné vyšetrenie požadoval zdravotnú kartu, čo je zrejme aj potrebné, aby mohol posúdiť či prekonané choroby nemajú vplyv na môj terajší zdravotný stav.

Nič nie je ľahšie ako si vypýtať zdravotný záznam od všeobecného lekára a ísť na odborné vyšetrenie. Ale...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa posúdenia všeobecného lekára to však nie je potrebné, kartu nevydá, lebo ochrana osobných údajov.

Aký je teda postup? Podľa neoverených informácií, píšem neoverené, lebo keby to v skutočnosti bolo, tak zdravotný záznam v písanej podobe nie je potrebný, existujú prepojenia o mojom zdravotnom stave cez internet, kde si to všetko môže odborný lekár prečítať. Sú však tieto prepojenia bezpečné?

Keď neprečíta, lebo systém nefunguje, tak si má vyžiadať od všeobecného lekára výpis z môjho zdravotného záznamu, konkretizovať svoje požiadavky.

V tomto prípade treba navštíviť odborného lekára, nech spíše svoje požiadavky, s týmto zájsť za všeobecným lekárom na vyhotovenie výpisu zo zdravotnej dokumentácie a potom sa vrátiť s výsledkom konečne na vyšetrenie. Pokiaľ obaja nesídlia v jednom meste, vidím to aspoň na tri dni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie som znalá zdravotníckej problematiky, ale v tomto prípade by som bola radšej, keby moje údaje až tak nechránili, ušetrila by som dva dni, počas ktorých by som sa už mohla liečiť. A lekári by nestrácali čas pri písaní žiadostí a výpisov, lekár by mal v prvom rade liečiť.

Nehovoriac už o tom, že takúto tortúru by mal absolvovať aj starý a chorý človek, prípadne aj s doprovodom lebo....

Ale bolo mi aj poradené, samozrejme v dobrom, aby som si lekárske záznamy skopírovala, teda budem mať jednu zdravotnú kartu u lekára, aby sa dodržal zákon a druhú doma, keby som ju potrebovala.

Postavené je to síce na hlavu, ale zrejme túto možnosť využijem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Elektronické recepty, privítala som to, chráni to naše lesy. Niekde to funguje, niekde nie. Zarábané lieky v jednej nemenovanej lekárni, nemôžu zarobiť, jedine na papierový recept. Tak zas späť k lekárovi, poradil mi však zdravotný personál, že v inej lekárni to nie je problém a naozaj nebol.

Ešte to nemám naštudované ako by to bolo v prípade, že nebudem súhlasiť s ochranou svojich údajov. Dajú mi do vlastných rúk moju originálnu zdravotnú dokumentáciu, alebo budem naďalej využívať kópie?

Chíľu som premýšľala do ktorej rubriky zaradiť tento blog, zábava? Mám pocit, že pri vytváraní týchto a podobných absurdít sa niekto náramne bavil, alebo nabalil?

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu