reklama

Veľký Inovec na druhý pokus.

Prvý pokus vyjsť na Veľký Inovec som vzdala. Bola zima, veľa snehu, značenie len sporadické a mne sa nechcelo prešľapávať vysoký sneh v neznámom teréne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Konečne mi druhý pokus vyjsť na Veľký Inovec vyšiel. Naplánovala som si čo najkratšiu trasu výstupu z časti Novej Bane, z Bukoviny.

Od zastávky Hájenka ma vedie červené turistické značenie nad dedinku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ukazuje sa, že bude pekný slnečný deň. Z lesnej cesty mám výhľad do doliny a na jednotlivé domčeky roztrúsené po okolí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokračujem lesnou cestou medzi mohutné buky. Zrejme od týchto stromov je aj odvodený názov Bukovina.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam na lúky, mám skúsenosti, že práve na lúkach je to značenie dosť zriedkavé ale tu je to v pohode, buď sú značky na samostatne stojacich stromoch, alebo na stĺpikoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Smerovník Loksova lúka, v mapách je názov tiež bez mäkčeňa, tak zrejme na s mäkčeň nepatrí, ale ja som ju nazvala Lokšova. Prečo? Pre to množstvo „lokší“ po lúke, teda prebytky tráviaceho ústrojenstva kráv, ktoré sa tu zrejme počas leta pasú.

Obrázok blogu

Od smerovníka pokračujem lesnou cestou. Na niektorých miestach sú ešte zvyšky snehu, ale dlho to už nepotrvá.

Obrázok blogu

Z diaľky už vidieť skalnatý vrchol Veľkého Inovca.

Obrázok blogu

Veľký Inovec je najvyšším vrchom pohoria Pohronský Inovec s nadmorskou výškou 901 metrov. Jeho vrcholová časť je tvorená andezitovým bradlom s obmedzeným výhľadom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľady do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Poslom jari je aj scila dvojlistá kvitnúca pomedzi skalami vrcholu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Turistická chata pod Inovcom, bola síce zavretá, ale z lavičky bol pekný výhľad do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od smerovníka Veľký Inovec lúka sa vraciam chodníkom so zeleným značením pomedzi mohutné buky po Loksovú lúku a odtiaľto už známou trasou späť do Bukoviny.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Čmeliak sa schováva po lístím, motýľ bol neposedný tak som ho nestihla odfotografovať, pri chodníku kvitnú podbele je to neklamný znak jari.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu