reklama

Dobrolínske skaly

Veľkouherecký turistický okruh so zeleným značením začína vo Veľkých Uherciach, okres Partizánske. Má dlžku 16,5 km prechádza Dobrolínskymi skalami s polkruhovým výhľadom do okolia, cez Oselný vrch s kruhovým výhľadom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dnes som sa však rozhodla len pre časť od smerovníka Poždol na Dobrolínske skaly a späť.

Obrázok blogu

Lesnou cestou popri chatách sa dostávam na kraj lesa, teda skôr zarasteného rúbaniska. Po ňom nasleduje dosť prudké stúpanie lesom na vrch kopca oproti.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Jedna fotografia len na ilustráciu terénu, nie je to dlhý úsek, ale je najťažší či už smerom hore, alebo dolu. Potom sú už len mierne stúpania a klesania.

Obrázok blogu

Prvosienka nesmelo vykúka spoza spadnutého stromu, kvitnú ešte len ojedinele, fialky sú v plnom rozkvete.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Pohodová lesná cestička ma vedie popri prístrešku, neviem ako by som inak túto stavbu nazvala, je tu už dlhé roky a neviem načo sa využíva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam na kraj lesa, predo mnou sú lúky a bývalá osada Brezová. Z domov osady sú už len miestami základy, príjemne však padne posedenie na lavičke.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pár výhľadov z lúk do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zelené značenie pokračuje lúkou pod les a odtiaľto smerom hore na skaly. Prírodná rezervácia Dobrolínske skaly je v 5. najvyššom stupni ochrany, je to najmenšia prírodná rezervácia na Slovensku. Na malom území s rozlohou 4,39 ha sa nachádzajú lesy, lesostepi, stepi vo vrcholových častiach skaly a skalné stepi. Je tu veľká pestrosť aj kveteny. V nesprístupnenej časti sa nachádza 26 metrov dlhá puklinová jaskyňa.

Je tu taký rozpor, v niektorých publikáciach sa uvádza toto miesto ako Dobrotínske skaly, na informačných tabuliach sú to Dobrolínske skaly

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Okolie skrášľuje aj poniklec a skalné ruže.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z takýchto miest sa človeku nechce ani vrátiť.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu