reklama

Panská Javorina

Predpoveď počasia síce nebola veľmi priaznivá, ale môže sa rosnička mýliť a keby aj nie, tak nie som z cukru snáď mierny dážď prežijem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Kulháň, časť dedinky Zlatníky okres Topoľčany, modré turistické značenie by ma malo doviesť do cieľa na kopec Panská Javorina.

Moja trasa začína lesnou asfaltovou cestou na dosť dlhom úseku. Tvrdé podložie nemám rada, príjemnejšie sú mi lesné cestičky. Na druhej strane zas mám rada zvuk žblnkajúceho sa potôčika a ten ma sprevádzal značnú dĺžku mojej trasy.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Odtiaľto je to už tok Bystrého potoka, mala by som prísť až k jeho prameňu. Do štebotu vtákov sa zapája taký divný zvuk dopravného prostriedku, predbieha ma traktor, zrejme ide upravovať lúky pod Panskou Javorinou. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Konečne od smerovníka údolie Bystrého potoka je to už mierne kamenistá lesná cesta a miestami chodník.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prichádzam k prameňu Bystrého potoka.

Obrázok blogu

Celou trasou je len mierne stúpanie a dobré značenie. Vychádzam z lesa pri smerovníku pri bývalom salaši na lúky. A práve tu tieto lúky obrába traktor, ktorý ma na začiatku cesty predbehol.

Počasie sa neumúdrilo, ale aspoň neprší.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lúka pod rozhľadňou. Z diaľky som si myslela, že sú to nepatrné pozostatky snehu, ale keď som prišla bližšie, celá lúka bola posiata snežienkami, nádhera.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Panská Javorina s nadmorskou výškou 942,6 metrov je vrch v severovýchodnej časti pohoria Považský Inovec. V jej sedle je križovatka turistických ciest. Časť severných a východné svahy sú odlesnené,. V roku 2010 tu bola vybudovaná rozhľadňa s výškou 16 metrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V roku 2017 sa dobudoval altánok, ktorý slúži aj ako útulňa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Výhľady z rozhľadne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už ma čaká len známa cesta späť. Počasie vydržalo, nepršalo, bola to nenáročná turistická trasa.

Prichádzam do Kulháňa, je tu územie prírodnej rezervácie a tiež aj lesnícky náučný chodník. Pár starých stromov odfotím, ale určite si sem ešte cestu naplánujem a prezriem si celé okolie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu