reklama

Sklené Teplice, Repište, hrad Marcus, Zlatý vrch

Pekné počasie ma láka do prírody. Mám viac variant kde by som ešte chcela ísť. Zatiaľ dávam prednosť nižším nadmorským výškam, tak som sa rozhodla pre okruh v Štiavnických horách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Sklené Teplice obec v okrese Žiar nad Hronom, leží v severozápadnej časti Štiavnických vrchov je známa svojimi kúpeľmi. Odtiaľto vedie zelené turistické značenie do dedinky Repište až po sedlo Priehon.

Netušila som však, že to značenie je viac ako 3 kilometre po asfaltovej ceste. V poslednom čase sa mi darí, teda ironicky, si vyberať takýto terén. Po odbočku smerom na časť Láne ešte viedol chodník, potom som pokračovala už len okrajom cesty.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zaujímavé využitie starých nákladných automobilov na včelíny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Miernym stúpaním vedľa domov ako aj chát sa dostávam do dedinky Repište.

Obrázok blogu

V Repišti sa nachádza aj dom, kde sídlilo počas druhej svetovej vojny veliteľstvo sovietskej armády.

Obrázok blogu

Miestny kostol.

Obrázok blogu

Už v dedine je značenie smerom k hradu Marcus, ale ja pokračujem zeleným turistickým značením von z dediny a dúfam, že konečne aj mimo asfaltovej cesty.

Obrázok blogu

Sedlo Priehon a pokračujem žltým značením..

Obrázok blogu

Lesná cesta ma doviedla na veľkú lúku, nedalo mi to, aby som nevyšla na najvyšší bod a neurobila pár fotografií Štiavnických vrchov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokračujem lesnou cestou s obmedzenými výhľadmi do okolia, na jej konci prichádzam na lúku s hradom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hrad Marcus, niekto ho zatracuje, iný chvály. Stavba súkromného podnikateľa z vlastných zdrojov. Má byť otvorená časom aj pre verejnosť tak zvedavosť ma asi ešte raz sem dovedie.

Pre trvalú spomienku bohatej histórie a obranyschopnosti tohto územia, ako aj odvahy ľudí, ktorí bránili svoje územie pred vpádmi, je na mieste starej usadlosti z 19. storočia postavená táto replika stredovekého hradu.
V dolnej časti oplotenia sa nachádza kaplnka Sv. Barbory a na plotových dieloch sú umiestnené starodávne kresťanské symboly. /zdroj: http://hradmarcus.sk/

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ani som netušila, že je toľko kresťanských symbolov, na plotových dieloch som ich napočítala 23. Každé jedno má svoj popis čo znamená. Len tak, na ukážku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V záhrade obiehali strážne psy, vítali ma brechotom ale nakoniec sme sa aj skamarátili a podávali mi cez plot pacičku. Posedela som si tu na lavičke v tieni , ale musím pokračovať ďalej.

Cez lúku vchádzam do lesa ku križovatke turistických ciest k smerovníku Breziny. Odtiaľto pokračujem žltým značením na Zlatý vrch.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lesnou cestičkou prichádzam na lúky k usadlosti Bartkov majer. Na opačnej strane na kopci je telekomunikačné zariadenie, ešte som netušila, že moja cesta povedie až tam hore. Smerovník síce naznačoval smer, ale značenie na lúke nebolo žiadne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vyšla som teda hore k nemu s tým, že keď môj smer nebude správny, tak to vzdám a vrátim sa. Za zariadením som však z diaľky uvidela ďalší smerovník takže moja trasa je správna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zlatý vrch nazývaný tiež Kolberg má nadmorskú výšku 850 metrov a je z neho kruhový výhľad.

Obrázok blogu

Výhľady do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Už ma čaká len cesta späť k smerovníku Breziny a odtiaľ červeným turistickým značením do Sklených Teplíc.

Značenie vedie lesnou cestou, ale neobišla ma zas ani tá asfaltová. Tu sa ešte zastavujem pri Wilckensových pamätných stromoch. Ide o dva javory mliečne a dva smrekovce opadavé.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Povedľa cesty tečie potok Teplá a moja túra v okolí Sklených Teplíc končí. Ale ešte sa deň nekončí, mám naplánovanú ešte jednu aktivitu.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu