reklama

Zo Šípkového do Čachtíc.

Šípkové je malá obec asi 11 km severozápadne od Piešťan a práve odtiaľto začína modré turistické značenie ktoré by ma malo doviesť až na Čachtický hrad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Je skoré ráno a oproti autobusovej zastávke je umiestnený smerovník. Odtiaľto začínam asfaltová cesta popri zvonici, ktorá ma vedie von z dediny.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokračujem poľnou cestou, slnko vychádza nad obzor.

Obrázok blogu

Z poľnej cesty vchádzam do lesa. Les žiari jasno zelenou jarnou farbou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lúka, vedľa je starý ovocný sad s úľmi, prichádzam do osady Ošmek. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Za osadou je vytvorené sedenie a zas vchádzam do lesa. Les je nádherne zakvitnutý.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Porast redne, dvíha sa aj terén, prichádzam na vrchol Veľkého Plešivca.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vrch Veľký Plešivec s nadmorskou výškou 484 metrov sa vypína medzi obcami Hrachovište a Čachtice je súčasťou horského podcelku Čachtické Karpaty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Časť vrchu pokrývajú stepi a lesostepi, časť je zalesnená. Nachádzajú sa tu chránené druhy rastlín a živočíchov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Počasie neprialo veľmi výhľadom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Odtiaľto pokračujem lesnou cestičkou k Čachtickému hradu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Aj keď na hrade som už bola viackrát chcela som si ho ešte raz pozrieť. Bol uzatvorený, tak som len urobila pár fotografií a zeleným značením som zišla do dediny Čachtice.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dedinka Višňové pod Čachtickým hradom.

Obrázok blogu

A tu v Čachticiach pri krvilačnej grófke Alžbete Báthoryovej moja túra končí.

Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 064
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu