reklama

Veľký Lopeník - tip na výlet

V pohorí Bielych Karpát na hranici s Českou republikou sa  nachádza Veľký Lopeník s nadmorskou výškou 911 metrov. Na jeho vrchole je vyhliadková veža.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Na výstup som si vybrala modré turistické značenie z obce Nová Bošáca v okrese Nové Mesto nad Váhom. Smerovník síce ukazuje predpokladaný čas výstupu dve hodiny, ale keď vidím, že to prevýšenie je vyše 600 metrov tak to u mňa bude určite o dosť viac.

Obrázok blogu

Z hlavnej cesty odbočujem smerom na Grúň, popri budove kostola vchádzam do lesa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Moja radosť z lesného chodníka však netrvala dlho, vychádzam na asfaltovú cestu ktorú nemám rada, a pokračujem ňou asi tak 2 kilometre. Aspoň že je určité spestrenie výhľadom na okolité kopčeky a zakvitnuté stromy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prvý dom, oproti je vybudované menšie parkovisko a tiež je tu sedenie pri pamätníku SNP s bielou sochou partizána.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Roztrúsené domčeky, kvitnúce slivky sú snáď všade, veď známa je Bošácka slivovica ktorá je vyrobená zo sliviek z tohto regiónu. Okolité pasienky sú zatiaľ bez dobytka, ale so záplavou žltých púpav, osada končí a ja vchádzam na kamenistú lesnú cestu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zatiaľ je to stále mierne stúpanie, s občasnými výhľadmi do okolia.

Obrázok blogu

Po trase je postavený altánok vhodný na odpočinok, ďalej sa začína už celkom seriózne stúpanie. Našťastie netrvá dlho, a z diaľky vidím konštrukciu rozhľadne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rozhľadňa na Veľkom Lopeníku má výšku 22 metrov spodok je murovaný inak je drevená. Postavená bola v roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred ňou už tu boli dve rozhľadne jedna ešte v roku 1944 ktorú zničil požiar. Vzápätí sa postavila nová, ktorá podľahla zubu času v roku 1972.

Obrázok blogu

Výhľady z rozhľadne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pod rozhľadňou sú drevené lavičky, bufet, ktorý však nefungoval, ohniská a prístrešok. Celý vrchol je tvorený trávnatou plošinou, je križovatkou turistických ciest.

Obrázok blogu

Počas druhej svetovej vojny v bojoch o oslobodenie Lopeníka padlo 250 vojakov, straty boli aj na civilnom obyvateľstve. Práve na vrchu Veľkého Lopeníka bol vykopaný hrob pre 22 vojakov červenej armády. V roku 1975 tu bol postavený pamätník ktorý je neďaleko rozhľadne.

Obrázok blogu

Mladý párik so psom tu má postavený stan, zrejme na tomto mieste nocovali. Keď som si všetko prezrela tak začínali prichádzať ďalší turisti. Aj z českej strany aj z môjho smeru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mňa už čakala len známa cesta späť.

Tento výlet je vhodný aj pre rodiny s deťmi. Pokiaľ sú menšie, dá sa vyhnúť asfaltovej ceste a začať túru až v osade Grúň. Z konca osady tabuľka ukazuje, že na vrchol je 2,2 km aj keď je to už prudšie stúpanie, určite sa oplatí navštíviť aj tento kút Slovenska.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu