reklama

Rudniansky vodopád

Jediným vodopádom v Štiavnických vrchoch je Rudniansky vodopád. Nachádza sa neďaleko obce Uhliská v okrese Levice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Obec vznikla z osady uhliarov a z toho je odvodený aj názov Uhliská. Je to malá dedinka, s domčekmi roztrúsenými povedľa hlavnej cesty. Niektoré z nich sú zrejme aj neobývané, alebo sa využívajú na chalupárčenie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

V strede obce stojí kostol sv. Michala, nakoľko som v mapách nenašla že by k vodopádu viedol turistický chodník, tak prístup k nemu si musím pohľadať.

Obrázok blogu

Vyššie od kostola stojí obecný úrad, tu som natrafila na turistické značenie, pravdepodobne to bude trasou žltého značenia , tak odbočujem smerom žltej značky. Žiadna zmienka o vodopáde tu nie je, čo je škoda, tak len dúfam že idem správne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Až pri konci dedinky som natrafila na obyvateľa obce, ktorý mi potvrdil správny smer.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Žlté turistické značenie po chvíli odbočuje do lesa, ja pokračujem asfaltovou cestou, po pravej strane mi žblnkoce Rudniansky potok.

Obrázok blogu

Rudnianskou dolinou vedie asfaltová cesta, zrejme prepojuje obec Uhliská s Rudnom nad Hronom. Vedie tu aj zeleno značená cyklotrasa. Asi po dvadsiatich minutách chôdze prichádzam k chate Zlatý Jeleň, ktorá nie je v prevádzke, alebo funguje len počas sezóny.

Obrázok blogu

Za ňou potok tečie popod cestu, tak ho mám po ľavej ruke, tu neďaleko by mal byť aj vodopád. Aj v tejto doline sa ťaží drevo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z asfaltovej cesty odbočuje lesná vedľa ktorej je postavené sedenie. Od lavičky sa dá zísť dolu k vodopádu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rudniansky vodopád je vysoký 4 metre, pozostáva z viacerých prúdov ktoré obtekajú mohutný skalný schod. V roku 1995 bol vyhlásený za prírodnú pamiatku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tento krátky výlet je vhodný aj pre deti. Prístup je vlastne možný až k vodopádu, škoda je tej ťažby navôkol. Určite niekedy chcem prejsť celou Rudnianskou dolinou.

Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 066
  •  | 
  • Páči sa:  3 470x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu