reklama

Malý Grič

Jednou z dominánt okolia Handlovej je vyhasnutá sopka zvaná Malý Grič, ktorá je súčasťou pohoria Vtáčnik.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Handlová je tretím najväčším mestom regiónu Horná Nitra. Mesto je obklopené pohoriami Vtáčnik, Žiar a Kremnické vrchy. Je to banícke mesto, ťažba uhlia sa tu začala už v roku 1909.

Na bralnatý vrchol Malého Griča vedie turistické značenie, moja zeleno značená trasa začína v meste Handlová. Časťou turistického chodníka vedie aj náučný chodník.

Pre mňa neznáme miesto, aj mesto, tak mi chvíľu trvalo, pokiaľ som nabrala správny smer na západ, von z mesta. Značenie bolo mierne chaotické , hlavne na križovatkách chodníkov a ciest a tiež ako tradične, na lúkach. Prešla som aj niečo navyše, vyhľadávajúc turistické značenia, predpoveď počasia a tmavé oblaky mi tiež nepridávali na nálade.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tá sa mi zlepšila, keď som uvidela pod lesom kaplnku, krásne zakvitnuté lúky a značenie smerujúce do lesa.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Príjemná lesná cestička s miernym prevýšením ma doviedla na ďalšiu lúku. tu však bolo značenie už jednoznačné, ďalej pokračujem už hustejším porastom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Sem tam tlieskam, aby som vyplašila prípadnú zver, ale okrem bzučania hmyzu a spevu vtákov som nič podozrivé nepočula.

Obrázok blogu

Prichádzam k smerovníku Tri studničky. Mal by tu byť akýsi oddychový areál so sedením, ohniskom, s prístreškami a s kolotočom pre deti. A naozaj toto všetko tu bolo a ako bonus preplnené vrecká na odpad a okolo v lese svietili hygienické vreckovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neschvaľujem v lesoch vôbec nádoby na odpadky, keď niekto dokáže doniesť 2 litre vody, či pivá v plechovkách, tak tú prázdnu fľašu, či plechovku, by už snáď zvládol zniesť aj domov. Ale nie je to ojedinelý jav, vidím to aj iných miestach.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Odtiaľto už pokračujem žltým značením a po chvíli mi je jasné, že prechádzka skončila a nasleduje strmý výstup.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

A toto je môj cieľ. Malý Grič s nadmorskou výškou 876 metrov, s úžasnými výhľadmi do okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

To sú tie chvíle, keď si človek povie, stálo to za to...

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Irena Šimuneková

Irena Šimuneková

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 063
  •  | 
  • Páči sa:  3 451x

Žijem, teda som a som na tomto svete rada. Mojim mottom sú nasledovné citáty:Aj keby som vedel, že zajtra celý svet zanikne, dnes by som ešte zasadil moju jabloň. — Martin Luther KingJediné bohatstvo, ktoré uznávam, je bohatstvo ducha a dobrota srdca. — Ludwig Van BeethovenŽivot človeka má zmysel, ak po ňom zostane vo svete o trochu viac lásky a dobra. — Alfred Delp Zoznam autorových rubrík:  len takSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu